Рус Укр
ГоловнаПублікаціїЗаконодавствоНові правила гарячого водопостачання
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Нові правила гарячого водопостачання

Документ регулює відносини між постачальниками гарячої води та індивідуальним і колективним споживачем та визначають вимоги до якості послуги, одиниці виміру обсягу спожитої споживачем гарячої води, порядок оплати
Уряд змінив правила гарячого водопостачання. Рішення Кабміну № 1182 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води» було прийнято ще у грудні 2019 року, а оприлюднено нещодавно.
 
Документ регулює відносини між постачальниками гарячої води та індивідуальним і колективним споживачем та визначають вимоги до якості послуги, одиниці виміру обсягу спожитої споживачем гарячої води, порядок оплати.
 
Рівень температури гарячої води:
  • на межі внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача - від 50° C до 75° C
  • на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку - від 55° C до 75° C
Тиск гарячої води має відповідати параметрам, встановленим державними будівельними нормами і правилами.
 
Перерви у постачанні гарячої води
 
Послуга надається споживачам безперервно, крім часу проведення ремонтних і профілактичних робіт та ліквідації наслідків аварії.
 
Про планову перерву в наданні послуги постачальник зобов'язаний повідомити споживача через засоби масової інформації або в інший спосіб, визначений у договорі, що гарантує доведення такої інформації не пізніш як за 10 робочих днів (крім перерв для ліквідації наслідків аварії). У повідомленні зазначається причина та строк перерви в наданні послуги.
 
У разі відключення води для ліквідації наслідків аварії споживача мають повідомити не пізніш як через 3 години з початку перерви.
 
За час перерв у наданні послуги плата за неї не нараховується.
 
У разі відключення води для усунення неполадок, що виникли з вини споживача, виконавець поновлює надання послуги після усунення причин виявлених неполадок у найкоротший строк, але не більше ніж протягом 24 годин.
 
Відключення від центрального гарячого водопостачання
 
За рішенням співвласників багатоквартирного будинку у порядку, встановленому Мінрегіоном, споживачі можуть відключитися від мереж (систем) централізованого постачання гарячої води.
 
Рішенням зборів співвласників багатоквартирного будинку визначається система подальшого забезпечення такого будинку гарячою водою за умови дотримання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
 
У будинках, у яких на день набрання чинності Законом про житлово-комунальні послуги (10 грудня 2017 року) не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов'язані, але мають право виключно за власним рішенням відключити від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального постачання гарячої води.
 
Облік послуги гарячого водопостачання
 
Комерційний облік здійснюється вузлами комерційного обліку (будинковий лічильник).
 
Якщо будівля оснащена двома та більше лічильниками, обсяг спожитої гарячої води у будівлі визначається як сума їх показань.
 
За рішенням співвласників багатоквартирного будинку розподіл здійснюється для кожної окремої частини будинку, обладнаної вузлом комерційного обліку.
 
До встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку обсяги споживання гарячої води визначаються за показаннями вузлів розподільного обліку (квартирні лічильники), а у разі їх відсутності - за нормами споживання. Загальний обсяг споживання гарячої води у такій будівлі визначається як сума обсягу, визначеного за допомогою квартирних лічильників, та розрахункового обсягу, визначеного за нормою споживання.
 
На час відсутності будинкового лічильника у зв'язку з його ремонтом, проведенням повірки, комерційний облік здійснюється розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р № 315.
 
Порядок зняття показань з будинкових лічильників визначається договором. Зняття показань здійснюється виконавцем у присутності споживача або його представника, крім випадків, коли зняття здійснюється дистанційно.
 
Обсяги спожитої у будівлі гарячої води, визначені за допомогою будинкових лічильників розподіляються між споживачами. Розподіл здійснюється відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг.
 
Також постачальник періодично не менше одного разу на рік, проводить контрольне зняття показань квартирних лічильників гарячої води у присутності споживача або його представника.
 
У разі недопущення до зняття показань з квартирних лічильників або ненадання показань у визначений договором строк, виконавцем протягом трьох місяців приймається середньодобове споживання таким споживачем послуги за попередні 12 місяців, а у разі відсутності такої інформації - за фактичний час споживання послуги, але не менше 15 діб.
 
У разі відсутності інформації після закінчення тримісячного строку з дня недопуску виконавець зобов'язаний здійснювати розрахунки з такими споживачами як із споживачами, приміщення яких не оснащені лічильниками.
 
Порядок оплати послуги гарячого водопостачання
 
Плата за послугу розраховується виходячи з розміру затвердженого тарифу та обсягу спожитої послуги, визначеного та розподіленого відповідно до законодавства.
 
Плата за абонентське обслуговування та плата за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкової системи постачання гарячої води багатоквартирного будинку вноситься споживачем виконавцю в порядку та розмірах, визначених договором.
 
У разі коли співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали однієї з моделей організації договірних відносин та/або не дійшли згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування, плата виконавцю за індивідуальним договором складається з плати за послугу та плати за абонентське обслуговування.
 
У разі ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або невідповідної якості виконавець проводить перерахунок вартості послуги в установленому законодавством порядку та сплачує споживачу неустойку (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених законодавством або договором.
 
За несвоєчасну оплату послуги споживач сплачує пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не більше 0,01% суми боргу за кожний день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу.
 
Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
 
Оформлення претензії споживачем
 
У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуги споживач має право викликати виконавця або його представника для проведення перевірки кількості та/або якості наданої послуги.
 
За результатами перевірки складається акт-претензія
 
У разі неприбуття виконавця в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт-претензія підписується споживачем та не менш як двома споживачами, які проживають (розташовані) у сусідніх будівлях (квартирах), і надсилається виконавцю рекомендованим листом.

Виконавець протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта-претензії вирішує питання щодо задоволення вимог, зазначених у ньому, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем. 

 
Коментарі (4)
Коля Пухов
12 Лютого 2020 p. 22:16
"Нові правила гарячого водопостачання"-------------------------------А чим вони відрізняються від старих?
Коля Пухов
20 Лютого 2020 p. 21:10
Хіба тепер гарячу воду не будуть відключати влітку? Будуть, і не один раз.
Коля Пухов
20 Лютого 2020 p. 21:15
І кожне відключення тривалістю не один тиждень...
Коля Пухов
12 Березня 2020 p. 23:05
Відключення опалення у Києві завжди означає початок літнього періоду регулярних відключень гарячого водопостачання...