Рус Укр
ГоловнаПублікаціїПодії Столицю накрила хвиля протестів
Новини ЖКГ
18 Березня 2024 p.
15 Березня 2024 p.
14 Березня 2024 p.
13 Березня 2024 p.
12 Березня 2024 p.
08 Березня 2024 p.
06 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Столицю накрила хвиля протестів

Кінець 2014 року столиця зустрічає зі страйками транспортників, студентськими мітингами та масовими акціями протесту проти прийняття держбюджету на 2015 рік. «У.К.» пропонує огляд найбільш гучних подій міста впродовж останніх днів.

Останніми днями у Києві через неприйняття чи прийняття непопулярних рішень рівень соціального невдоволення дійшов до межі і трансформувався у страйки та протести.

Трамваїв не буде - терпіння закінчилося

Так, 17 грудня під стінами Кабінету Міністрів зібралися працівники КП «Київпастранс». Близько двох сотень людей заблокували вул. Грушевського та вимагали від влади виплати заробітної плати. За їхніми словами, комунальне підприємство з вересня  в середньому заборгувало кожному працівникові біля 5 тис грн і з дня на день впродовж трьох місяців обіцяє розрахуватися з боргами, однак розрахунків не проводить.
 
Того дня конструктивного діалогу між владою та мітингувальниками не відбулося, хоча й поночі людям була нарахована заробітна плата за вересень. За інформацією КП «Київпастранс», виплату було здійснено у повному обсязі у розмірі 16 млн грн. Тож, вже наступного працівники «Київпастрансу» оголосили безстроковий страйк. 18 грудня на маршрути не виїхали близько 300 трамваї трьох депо – Подільського, Дарницького та ім. Т. Шевченка. 
 
Як наслідок, безліч містян не змогло вчасно прийти на роботу, навчання, завести дітей у школи та садочки. Звісно, замість трамваїв було організовано рух додаткових автобусів. Так, на житловому масиві «Борщагівка» автобуси пустили вздовж лінії швидкісного трамваю (маршрути №№1,3), а на Троєщині посилили роботу автобусних маршрутів №№21, 101. Однак це не зробило проїзд комфортнішим: через перевантаження транспортних розв’язок у столиці утворилися затори. За інформацією «Яндекс.Пробки», тягучки сягали 6-бального рівня. Зокрема, на  бул. Лесі Українки і вул. Басейній, Либідській площі та вул. Червоноармійській.
 
Невдовзі трамвайників підтримали і працівники автобусних парків підприємства. Подекуди мали місце сутички. До прикладу, мітингувальники стверджують, що у Дарницькому автобусному парку працівників, які перекрили виїзд, розганяли силою, щоб автобуси могли виїхати. Керівництво комунального підприємства факт силового розгону спростовує, мовляв, сутичка виникла між своїми.
 
Поміж тим, працівники говорили і про погрози, ніби директор підприємства Сергій Майзель об’їздить усі парки та просить не страйкувати, обіцяючи до 29 грудня вирішити питання виплат, а коли працівники лютують – попереджає про відповідальність за зрив пасажирських перевезень. Зокрема, участь у страйку буде розцінюватися як порушення трудової дисципліни і з порушників будуть стягувати компенсацію за матеріальний збиток від простою транспорту. 

За борги віддяка

Тож, конфлікт частково вирішився напередодні вихідних. 19 грудня у зв’язку з усіма обіцянками та тиском транспортники погодилися вийти на роботу за умови виплати заробітної плати за жовтень до цієї середи, інакше черговий транспортний колапс. До того ж, у значно більшому масштабі – зупинка трамваїв, автобусів та тролейбусів.
 
У середу, 24 грудня, стало відомо, що водії, які брали участь у протесті 18 грудня, отримали повністю гроші за жовтень. З водіями автобусів, готовими підтримати колег у зарплатних протестах, теж розрахувалися, правда, за половину жовтня. 
 
«У вівторок з власних коштів, з виручки, ми стовідсотково закрили зарплату за жовтень водіям і кондукторам трамвайних депо. В середу будемо закривати зарплати водіям і кондукторам автобусів і тролейбусів. Іншим категоріям працівників - адміністрації, бухгалтерам - в останню чергу», - зазначили у прес-службі «Київпастрансу».
 
Тож, наступне випробування для киян тепер можливе 29 грудня, коли має надійти обіцяний наступний транш на погашення заборгованостей по зарплаті.

Фінанси все ж співають романси

Зауважимо, за інформацією КМДА, станом на 25 грудня поточного року  в КП «Київпастранс» існує заборгованість з виплати заробітної плати (з податками)  працівникам підприємства за жовтень у розмірі  28,1 млн грн та затримка виплати за листопад - 57,3 млн грн. Міська влада наголошує, що така ситуація на підприємстві виникла внаслідок виділення в не повному обсязі компенсації проїзду пільгових категорій громадян  в наземному транспорті міста Києва з державного бюджету.
 
Примітно, при формуванні державного бюджету на 2014 рік КП у «Київпастранс» підкреслювали, що на компенсацію пільгового проїзду громадян потрібно 554 млн грн. Проте, не зважаючи на це, на 2014 рік було передбачено компенсацію пільгового проїзду громадян з державного бюджету в сумі 130 млн грн (23% планової потреби). При цьому, навіть  передбачені (не в повному обсязі) асигнування фактично виконані лише на 92%. Недофінансування на компенсацію пільгового проїзду громадян становить 295,3 млн грн.
 
Тож, вчора на засіданні Київради було прийняте рішення щодо збільшення розміру статутного капіталу КП «Київпастранс» на 50 млн грн. Ці кошти раніше були передбачені на виконання капітальних ремонтів електротранспорту комунального підприємства, тепер підуть на погашення заборгованості по виплаті заробітної плати працівниками  за жовтень та  частково листопад 2014 року. З одного боку – добре, цим рішенням місцева влада зменшила напругу на підприємстві і врятувала киян від загрози транспортного колапсу найближчими днями. З іншого – радіти нічому, оскільки вже зараз зрозуміло, що виділених коштів не вистачить на виплату усієї заборгованості, а з 1 січня до існуючого боргу додадуться виплати за грудень і звідки підприємство чи КМДА будуть брати кошти, якщо уряд не вирішить питання компенсації пільгового проїзду, тоді, невідомо. До того ж, місто лишається з аварійним електротранспортом.
 
Позиція ж уряду поки на рівні обіцянок. «Ми зустрічалися з Кабміном, з Прем'єр-міністром. Нам обіцяли, що вирішать питання з пільговиками. Сьогодні ця проблема лягає не на тих, хто дав пільги, а на транспортників, і це їм не компенсують» - повідомив журналістам перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов.

Вимагай – підвищення проїзду не допускай

Поміж тим, у столичної влади виникли проблеми і з самими пільговиками. Зокрема, 21 грудня на мітинг проти підвищення тарифів у громадському транспорті та можливого скасування студентських проїзних під стіни КМДА вийшло близько півсотні молодих людей. Студенти  запропонували владі варіант ведення відкритої бухгалтерії на комунальних підприємствах. Окрім того, за словами активістів, підвищення проїзду неприпустиме без вичерпання альтернативних засобів фінансування громадського транспорту: прогресивного оподаткування найбагатших громадян, зокрема, власників дорогих авто. Більш того, на їхню думку, справедливе оподаткування і викорінення корупції зробить можливим запровадження безоплатного громадського транспорту. 
Зауважимо, 28 листопада на сайті КМДА був оприлюднений проект розпорядження «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху». Згідно з документом, вартість однієї поїздки у метрополітені та міській електричці пропонується встановити в розмірі 4 грн, у наземному комунальному транспорті – 3 грн. Таким чином, проїзд у громадському транспорті стає вдвічі дорожчим задоволенням. 
 
Примітно, необхідність відповідного підвищення міська влада аргументує економічною необґрунтованістю нинішніх тарифів на проїзд, мовляв збільшилася мінімальна та середня заробітна плата, підвищилися тарифи на електроенергію, ціни на дизельне паливо, тощо. Тож, утримання нинішньої вартості проїзду веде до збитковості комунальних підприємств, підкреслюють у КМДА. При цьому не забуваймо про відкрите питання з «Київпастрансом». Ймовірно, це ще один з варіантів пошуку коштів на виплату заробітної плати працівникам КП.
 
Водночас, якщо не зважати на комунальний транспорт міста, днями у столиці почала зростати плата за проїзд у маршрутках. Так, з 23 грудня один з найбільших перевізників Києва «Союз-авто» підвищив ціни на проїзд до 5 грн на п'яти маршрутах: №№192, 180, 476, 485 і 529. У КМДА зараз розглядають документи з розрахунками і від інших приватників.
 
Тож, якщо взяти до уваги, що, до прикладу, з 1 січня 2014 року середня стипендія для студента НТУУ «КПІ» без пільг становить 730 грн, то такому студенту її вистачатиме за нової тарифікації лише на проїзд (за умови використання одного виду громадського транспорту двічі на день). 

МАФи розбушувалися

Поряд з цим, бунтом на КМДА пішли і представники малого та середнього бізнесу. Так, вчора, 25 грудня, сесію Київради ледь не зірвали близько двох сотень людей. Вони перекрили всі дорожні смуги на центральній вулиці столиці – Хрещатику, і вимагали діалогу з владою щодо розміщення МАФів.
Зауважимо, київська влада веде боротьбу з незаконним розміщенням тимчасових споруд на території міста ще з часів головування в Київраді Леоніда Черновецького. З часу головування Віталія Кличка ця боротьба значно посилилася, майже щотижня зі столичних вулиць зникає біля десятка МАФів. 
 
Однак, попри це, столична влада таки затвердила вчора порядок розміщення таких споруд. «Кожен МАФ повинен працювати законно. І ми повинні були систематизувати роботу малих архітектурних форм і припинити захаращення кіосками проїжджої частини, тротуарів, виходів з метро, що псує зовнішній вигляд міста, створює незручності для киян та робить столицю великим базаром. Сьогодні ми затвердили правила розміщення МАФів, які передбачають чіткий облік усіх МАФів і зокрема сплату ними пайової участі», – зазначив мер Києва Віталій Кличко журналістам під час перерви у засіданні.
 
Зауважимо, згідно з рішенням, Київрада доручила КМДА до 15 лютого 2015 року затвердити зміни до Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд торговельного, соціально-культурного чи іншого призначення, а потім до 31 грудня 2015 року привести розміщення цих споруд у відповідності зі схемою. До 1 січня 2016 року всі споруди, які не відповідають Комплексній схемі, повинні бути демонтовані. 
 
Водночас у цей день під КМДА протестували і громадські активісти. Зокрема, кілька сотень киян вимагало зберегти зелені зони у столиці та виступали проти забудови Печерських пагорбів.

Ні - затягуванню поясів

Тримали в облозі і Верховну Раду. Дві сесії 23 та 25 грудня парламентарі проводили під заклики мітингувальників. Відразу декілька акцій протесту були спрямовані проти прийняття законопроекту щодо Державного бюджету на 2015 рік, який побудований на новій податковій базі та передбачає зміни до трьох кодексів – Бюджетного, Податкового і Митного. 
У переважній більшості, невдоволені «новою математикою» розподілу коштів з державної казни – представники профспілок. Вони вимагали нардепів не скорочувати соціальні виплати, не підіймати тарифи на житлово-комунальні послуги та не скасовувати пільги. 
 
Це питання також залишається відкритим. Наступне засідання Верховної Ради заплановане на 28 грудня і, скоріш за все, воно теж супроводжуватиметься протестами.
 
 
Коментарі (3)
Коля Пухов
27 Грудня 2014 p. 17:06
Жителям хрущёвок приходится сталкиваться с принудительной заменой почтовых ящиков в подъездах. Если в вашем подъезде всю зиму холодные батареи, годами не крашенные стены, осыпающаяся штукатурка, пыли слоем в два пальца, но абсолютно исправные железные, ещё советского производства почтовые ящики, то вам следует ожидать попыток "законного" изъятия ваших почтовых ящиков под видом их замены. Причём заменщики никогда не интересуются мнением хозяев почтовых ящиков: жителей ставят перед уже совершимся фактом пропажи добротных старых ящиков и появлением на их месте жалких аналогов. Дальше, естественно, от заменщиков следует ожидать вымогательства денег , т.е. продажу жителям ключей от установленных ящиков. Даже если предполагается выдача ключика бесплатно, то от вас потребуют расписаться за его получение в специальной книге. Разумеется, ещё по одному ключику от вашего почтового ящика будут иметь теперь Укрпочта и ЖЭК, т.е. теперь к содержимому вашего почтового ящика будете иметь доступ не только вы.
Влад
29 Грудня 2014 p. 19:48
Так ведь в том и заключается весь смысл принудительных замен почтовых ящиков в подъездах: государственные структуры теперь будут иметь копии ключей от ваших ящиков, т.е. получают доступ к вашей личной корреспонденции.
dfcz
30 Грудня 2014 p. 21:41
Дивно, що залишились ще люди, які і досі вірять у те, що безплатний сир буває ще де-небудь, крім мишоловки. Скоріше всього, ЖЕК з вас тричи вирахує гроші за нові скриньки, непомітно, протягом декількох місяців, у так званій графі "Перерахунок".