З першого погляду відома столична вулиця після реставрації практично не змінилася: все ті ж кіоски з сувенірами та антикваріатом, художники та керамісти. Але, якщо придивитися уважніше, можна помітити суттєві зміни не тільки в кращу сторону.
Після завершення першої черги реконструкції Андріївського узвозу в 2012 році були частково замінені комунікації, а також викладена нова бруківка (тепер навіть взимку ходити стало безпечніше). Крім того, на вулиці помітно збільшилася кількість ліхтарних стовпів, завдяки чому вечірнє освітлення стало ще яскравіше. Однак, на жаль, поки що на цьому реставраційні роботи найстарішої київської вулиці завершилися.
Другу чергу реконструкції узвозу планувалося завершити до початку футбольного чемпіонату «Євро-2012», проте терміни виконання робіт було перенесено на 2014 рік. Планується, що будуть завершені роботи по вуличному освітленню і прокладені електромережі, відремонтовані фасади близько 40 старих або аварійних будинків, реконструйовано водогін, замінена теплотраса.
При цьому, представники місцевої влади розходяться в оцінках вартості реконструкції столичного Монмартра. Так, голова Київської міської держадміністрації Олександр Попов раніше заявляв, що на це буде потрібно близько 15 млн грн, а його заступник Михайло Кучук вважає, що реставрація Андріївського узвозу обійдеться в 25 млн грн. А поки обшарпані фасади будинків так і залишаються стояти накриті полотнами із зображенням їх майбутнього вигляду.
Але, мабуть, кияни навіть виконані роботи з облагороджування зовнішнього вигляду Андріївського узвозу не оцінили: «вуличні художники» вирішили прикрасити відреставровані та ще занедбані фасади будівель графіті в стилі «Кіса і Ося були тут».
Не менш актуальна для Андріївського узвозу проблема величезної кількості автомобілів, які їздять і паркуються на київському Монмартрі. Для когось це заробіток - використовувати вулицю в якості автомобільної парковки, для когось - незручності. Та й потім, як то неетично їздити по вулиці-музею. З іншого боку, це найкоротший шлях, яким можна дістатися з центру на Поділ. Втім, пан Кучук запевнив городян, що Андріївський узвіз буде закритий для проїзду транспорту вже до кінця поточного року.
«На початку і в кінці спуску з'являться висувні стовпчики (болларди), якими ми закриємо спуск для транспорту. Він повинен служити як пішохідна зона, а не місце для швидкісних гонок», - повідомив заступник голови КМДА. Втім, поки київські автомобілісти безперешкодно їздять і паркуються на Андріївському узвозі.
Тим не менш, розпочати реконструкцію найстарішої вулиці міста ми можемо вже зараз, просто потрібно почати з себе. Зокрема, з того, що киянам варто змінити своє ставлення до історичних цінностей свого міста, і з повагою ставитися до того, що зберіг для нас час.
Майже кожен будинок на Андрієвському узвозі розмальований графіті та надписами, які далеко не прикращують фасади історичних будівель.
Легендарному Замку Річарда теж дісталося трохи творчості
Михайло Вигівський