За словами голови Київської міської державної адміністрації Олександра Попова, подорожчання вдається уникнути через виплату дотацій із місцевого бюджету за безкоштовне перевезення пільговиків. Про це «Україні Комунальній» повідомили у прес-службі КМДА.
Приватні ж перевізники таку допомогу не отримують, тож, аби не працювати собі у збиток, вони змушені були підняти ціни на проїзд на деяких маршрутах, – пояснив перший заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури Іван Шпильовий. Так, зокрема, на 50 коп. подорожчали маршрути №№405, 414, 415, 418, 472, 589, 193, 438, 193К, 401 та 600.
Впливати на підняття цін на проїзд приватних перевізників за законодавством столична влада не може. Тож одним із способів регулювання цінової політики приватних перевізників є створення конкуренції. Саме тому зараз значна увага приділяється поповненню автопарку комунального перевізника.
«Присутність комунального транспорту на ринку перевезень дозволяє нам диктувати свою цінову політику. Приватний перевізник вимушений рахуватися з нашими тарифами на проїзд. Якщо він значно підвищить ціни, його транспортом перестануть користуватися пасажири і він збанкрутує. Таким чином, ми вирішуємо цю проблему через цивілізовану конкуренцію», – зазначив Олександр Попов.
Крім того, столична влада може контролювати процес розрахунку тарифу. Таким чином, аби узгодити підняття вартості проїзду з міською владою, перевізник має надати обґрунтування того, що за наявного тарифу його бізнес є збитковим. Аби уникнути підняття ціни там, де воно не обґрунтоване, цей процес контролюватиметься прискіпливіше.