За різними оцінками в Києві близько 15 тисяч кіосків, які реалізують різноманітні товари. Останнім часом на ринку столичних МАФів йде протистояння між міською владою та власниками цих конструкцій. Як вирішувати цю проблему? Свою думку з цього питання висловила депутат Київради Олена Овраменко.
Як член Тимчасової контрольної комісії з доопрацювання рішення Київради «Про деякі питання організаційної єдності з видачі ордерів на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм) від 28.10.10 р.» вважаю за необхідне прокоментувати поточну ситуацію з нормативним регулюванням роботи МАФів у місті Києві.
Якщо говорити про недавній проект Рішення Київради, який вводить критерії, що визначають переважне право суб'єктів підприємницької діяльності на розміщення МАФів, то я впевнена, перш ніж встановлювати такі критерії, необхідно розробити і прийняти схему розташування МАФів у місті Києві. В цілому ми повинні говорити про два підходи до розміщення МАФів: перший стосується тимчасових споруд, які вже встановлені, і другий – тих, які будуть встановлені відповідно до затвердженої схеми.
Що стосується вже встановлених і функціонуючих МАФів, то вважаю, що підприємцям, які сплачують податки, стежать за зовнішнім виглядом свого МАФу, упорядковують територію навколо нього, - має бути надано першочергове право на отримання дозволу на тимчасові споруди. Якщо говорити щодо конкретних критеріїв, то доцільно ввести декілька з них.
По-перше, першочергове право повинно бути у підприємців, у яких є на руках договори оренди земельних ділянок, укладені ще з райадміністраціями. Безумовно, вони застаріли, але ж законодавчої заміни їм так і не запропоновано. Райадміністрації укладали такі договори на підставі засідань комісій, основним критерієм для яких були потреби району. При цьому райадміністрації враховували, в якому мікрорайоні є необхідність у МАФах, а в якому вони абсолютно зайві. Поки компетенція надання дозволів на установку МАФів була у райадміністрацій – порушень і конфліктів було значно менше. Тим більше не було такого хаосу, який коїться з МАФами зараз.
По-друге, підприємець повинен надати довідку з ДПА про сплату земельного податку та відсутність заборгованості по ньому, а також повинен одноразово сплатити інвестиційний внесок на благоустрій міста Києва.
По-третє, слід звертати увагу на зовнішній вигляд вже працюючого МАФу, благоустрій та озеленення території навколо нього.
Столична влада збирається щорічно скорочувати кількість МАФів на 20-30% і залишити близько 5 тис. МАФів. І тільки в разі застосування вищеперелічених критеріїв на практиці є шанс, що, нарешті, буде вирішена ця проблема і встановлені чесні правила щодо добросовісних підприємців, які бажають законно встановити тимчасові споруди.