Рус Укр
ГоловнаПублікаціїВодопостачанняРоз'яснення: що означає "небаланс" в платіжках за воду та чи треба за нього сплачувати
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Роз'яснення: що означає "небаланс" в платіжках за воду та чи треба за нього сплачувати

На початку року у платіжках столичних споживачів з’явився новий рядок «небаланс». У Київводоканалі пояснили що то означає та причини його виникнення
На початку року у платіжках столичних споживачів з’явився новий рядок «небаланс». У Київводоканалі пояснили що то означає та причини його виникнення, пише "Україна Комунальна".
 
Що таке «небаланс»?
 
«Небаланс» - це різниця між об'ємом води, яка зайшла у буди­нок, і тим об'ємом, який су­марно показують квартирні лічильники мешканців бу­динку. Якщо сума показни­ків квартирних лічильників менша, ніж той об'єм, що зайшов у будинок згідно з показниками загальнобудинкового лічильника, Київводоканал розподіляє додат­ковий об'єм пропорційно всім мешканцям будинку.
 
Хто має сплачувати за небаланс та на яких законодавчих підставах?
 
Київводоканал працює згідно із За­коном України «Про комер­ційний облік теплової енер­гії та водопостачання», згідно з яким весь облік ведеться виключно згідно з показниками цього комер­ційного вузла обліку - загальнобудинкового лічильника води. Окрім того, споживачі ма­ють квартирні прилади об­ліку, які, згідно із законодавством, визначаються як розподільні, тобто викорис­товуються для розподілу води. Якщо об'єм води, спожитої згідно з показниками будинково­го лічильника, перевищує об'єм води, який подали усі споживачі будинку згідно з показни­ками своїх квартирних лі­чильників, то виникає небаланс.
 
«Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг», затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства  України  від 22.11.2018р. №315 відповідно до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», передбачає,  що мешканці багатоквартирного будинку, як співвласники цілісного майнового комплексу, мають сплатити за весь об’єм води, який зайшов у їх будинок. Тож небаланс розподіляється на всіх спожива­чів будинку.
 
Є два варіанти розподілу небалансу:
 
Перший варіант:  якщо у всіх квартирах будинку є лічильники, то небаланс роз­поділяється на всіх спожива­чів пропорційно до фактично спожитого об'єму по кожному особовому рахунку. Тобто ви­раховується, скільки припа­дає на один куб небалансу і пропорційно до показників квартирного лічильника, які подали споживачі, донара­ховується об'єм небалансу.
 
Другий варіант:  якщо у будинку є окремі кварти­ри, які не мають квартир­них лічильників, різниця між об'ємом води, який показав будинковий лічильник, і тим об'ємом, який подали квартири з лічильниками, розподіляється на квартири без лічильників пропорцій­но до кількості осіб, які там живуть чи зареєстровані.
 
Чому може виникати небаланс?
 
Небаланс може утворю­ватися через те, що меш­канці не подають показники своїх лічильників. Показни­ки квартирних розподіль­них лічильників, згідно із законом України, спожива­чі зобов’язані щомісяця по­давати виконавцю послуг, тобто, Київводоканалу. Навіть тоді, коли є нульове спожи­вання, тобто мешканець не користується послугами, він все одно зобов’язаний по­дати показник «нуль споживання» самостійно. Надавачі послуг не зніма­ють кожного місяця показників лічильників всіх зареєстрованих споживачів. Київводоканал зобов’язаний лише раз на рік зробити контрольний об­хід і зняти фактичні показни­ки лічильників.
 
У водоканалі просять споживачів подавати показники приладів обліку з 20-го числа до останнього дня міся­ця (30/31 числа), щоб не було розбіжності у днях. Показники насамперед повинні подаватися вчасно, вони мають відповідати дійсним, оскільки від їх точності залежить визначення небалансу між загальнобудинковим лічильником та сумарним об’ємом, спожитої води у будинку, що обліковується квартирними лічильниками.     
 
Найрозповсюдженіші причини виникнення небалансу:
 
·  Несвоєчасне або некоректне подання споживачами показників квартирних лічильників;
 
·  Втручання у роботу вузлів обліку або порушення їх роботи (магніти, самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання);
 
· Метрологічна похибка між загальнобудинковим і квартирним вузлами обліку, (лічильники, яким понад 12 років можуть мати похибку і пропускати більший об’єм води, або не обліковувати її споживання);
 
·  Кількість прописаних мешканців не співпадає з фактичною кількістю тих, які проживають у квартирах, де немає лічильників;
 
·  Витік води у підвальному приміщенні, аварії або спожиття її на потреби будинку без обліку (необліковані витрати води на полив зелених насаджень, ремонт під’їздів тощо).
 
Як вирішити питання з небалансом?
 
Київводоканал не може проконтролю­вати водоспоживання всіх будинків з у Києві. На одного контроле­ра припадає до 100 будин­ків, і він встигає зняти лише показники загальнобудин­кових приладів обліку. Але у більшості будинків ство­рені ОСББ.
 
Київводоканал рекомен­дує провести загаль­ні збори мешканців на чолі з головою ОСББ та за участі наших працівників. У проблемних будинках ми організуємо контрольні обходи, що допоможе виявити причини небалансу та  дисциплінува­ти споживачів.
 
Коментарі (0)