Рус Укр
ГоловнаПублікаціїБудівництвоШулявський шляхопровід: «міст, який втомився»
Новини ЖКГ
26 Липня 2017 p.
25 Липня 2017 p.
21 Липня 2017 p.
20 Липня 2017 p.
14 Липня 2017 p.
13 Липня 2017 p.
12 Липня 2017 p.
11 Липня 2017 p.
10 Липня 2017 p.
07 Липня 2017 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

Шулявський шляхопровід: «міст, який втомився»

«Міст, який втомився», – саме так останній рік кияни називають Шулявський шляхопровід, пригадуючи його обвал у лютому 2017 року. Цей випадок став останнім сигналом для влади: з мостом потрібно щось робити.
«Міст, який втомився», – саме так останній рік кияни називають Шулявський шляхопровід, пригадуючи його обвал у лютому 2017 року. Цей випадок став останнім сигналом для влади: з мостом потрібно щось робити. І ось наприкінці травня  Містобудівна рада Києва підтримала проект реконструкції дорожньої розв’язки біля станції метро «Шулявська», розроблений інститутом «Київдормістпроект».
 
У мережі досі тривають бурхливі обговорення конкурсних проектів. Окреме питання – чи можна зносити цех «Більшовика», що передбачено проектом-переможцем для повноцінної транспортної розв’язки з проспекту Перемоги на вул. Гетьмана та з вул. Довженка на проспект Перемоги.
 
Юристи ГО «Публічний аудит» знайшли відповіді на найбільш поширені запитання скептиків і прихильників обраного проекту реконструкції.
 
Проект тривалістю в 10-річчя
 
Декілька фактів про Шулявський міст:
  • Мосту 53 роки – він був побудований ще в 1964 р.
  • У 2005 р. міст шириною до 21 метра планували розширити до 32 м, збільшивши його пропускну можливість удвічі. Замовником реконструкції естакади біля станції метро «Шулявська» визначили «Київавтодор», але роботи так і не розпочали через відсутність фінансування.
  • У 2006–2007 рр. під мостом спалахнуло декілька пожеж, які поставили під загрозу обвалення шляхопроводу. Тоді ж на нього поставили тимчасові металеві підпори, які передбачалися на 5 років. У результаті вони прослужили 10 років та дали збій лише в цьому році.
  • У 2007 р. КМДА затвердило відповідне розпорядження про реконструкцію транспортної розв’язки Шулявського шляхопроводу. Проект заморозили, коштів місто не виділило.
  • Обстеження мостів має здійснюватися раз на 5 років. Якщо міст має 5-й ступінь аварійності, – раз на рік. У 2013 р. експертиза показала 4-й ступінь аварійності Шулявського шляхопроводу, обмежено працездатним і таким, що потребує реконструкції. Це було останнє обстеження мосту аж до його обвалення в лютому цього року.
«На сьогодні в столичної влади вже немає «в запасі» не те, що років – навіть місяців, міст справді «втомився», а тому з реконструкцією потрібно починати чимшвидше», – говорить провідний аналітик «Публічного аудиту» Володимир Тарчинський.
 
Як обіцяє столична влада, ремонтні роботи розпочнуться вже восени цього року. Реалізація проекту триватиме 12 місяців, із бюджетної казни виділять близько 400 млн грн.
 
Переможний проект обрали з семи пропозицій: свій варіант реконструкції, зокрема, також запропонували китайська компанія (тривалістю до 30 місяців) й Інститут комплексного проектування об’єктів будівництва (24 місяці) вартістю від 760 до 950 млн грн.
 
Був також альтернативний проект трирівневої розв’язки з реверсивним розподільним кільцем – передбачений на 3 роки та фінансуванням в 1,5 млрд грн.
 
 
«З точки зору запропонованої розв’язки й комунікацій свою оцінку цьому проекту мають надати архітектори й інженери. Як незалежні аудитори, ми можемо авторитетно заявити, що таке фінансування місто не потягне. Зараз у Києві 10 зі 170 об’єктів дорожньої інфраструктури потребують негайного ремонту. Вони перебувають у такому ж аварійному стані, що й Шулявський міст. Ми рахували, що на реконструкцію всіх цих споруд потрібно  до 4 млрд грн, і це за умови, що реконструкція розв’язки біля «Шулявської» коштувала б близько 370 млн грн», – вказує Тарчинський.
 
За його словами, якби КМДА погодило альтернативний проект, на реконструкцію мостів та шляхопроводів Києву довелося б загалом шукати більш ніж 5 млрд грн – таке фінансове навантаження місто сьогодні не потягне. У результаті, прогнозують фахівці, проект у будь-який момент на якійсь із стадій міг би бути заморожений на невизначений час, а це б завдало чималого дискомфорту жителям та гостям столиці.
 
Як йдеться у висновку містобудівної ради, проект-переможець не є громіздким: він не порушує зелені зони, не руйнує будинки і бізнес-центри. Його реалізація не вимагає будівництва нових естакад, рівнів, практично зберігає існуючу дорожню мережу в районі Шулявки, але покращує автомобільний трафік. Найголовніше, дозволить демонтувати конструкції, поставити нові опори і прогонові будови для Шулявського шляхопроводу. Передбачається, що ремонтні роботи виконуватимуться без суттєвого обмеження руху по проспекту Перемоги, а також у нічний час.
 
Знесення старого цеху заводу «Більшовик», як вказується, необхідне для того, аби виправити правий поворот із проспекту Перемоги на вул. Гетьмана, а також створити лівий поворот із вул. Довженка на проспект Перемоги.
 
За аналізом «Публічного аудиту», запланована до знесення будівля за реєстрами Мінкульту та управління з охорони культурної спадщини КМДА не належить до пам’яток архітектури. Завод «Більшовик» належить до 100% власності держави; останні роки перебуває в передзбанкрутілому стані (збиток за 2016 р. – 52,5 млн грн, 2015 – 4,4 млн грн).

«Київрада вела переговори про те, аби викупити частину будівлі «Більшовика», навіть йшлося про 150 млн грн. Це зайве – абсолютно реально передати цех у комунальну власність, керуючись Постановою КМУ № 1482, та зекономити для столиці ці кошти», – резюмують юристи громадської організації. 

 
Коментарі (0)
Loading...

загрузка...
16