Рус Укр
ГоловнаВибір редакціїКоментаріКиївводоканал змусить споживачів звіритись
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Київводоканал змусить споживачів звіритись

Олександр Попов учора відкрив нову лінію автоматизованої повірочної системи, яка за допомогою комп’ютерної програми достеменно визначає відповідність лічильників встановленим державним стандартам
Новини по темі

У розрахунковому департаменті ПАТ «АК «Київводоканал» Голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов учора відкрив нову лінію автоматизованої повірочної системи, яка за допомогою комп’ютерної програми достеменно визначає відповідність лічильників встановленим державним стандартам.

На думку міського голови, це дозволить киянам централізовано виконувати процес повірки лічильників на холодне та гаряче водопостачання перед встановленням їх у помешканнях. Тепер проходження процедури повірки лічильників на визначення їхньої точності буде обов’язковим, адже застосування неповіреного обладнання заборонено. У КМДА пообіцяли, що створення централізованої автоматичної системи дозволить киянам сплачувати за повірку лічильників лише 47 грн за один засіб обладнання, тоді як мінімальна вартість подібної послуги в комерційних структурах сьогодні складає 200-250 гривень.

«Ми можемо запропонувати послуги повірки такого обладнання не тільки киянам, але й юридичним особам та мешканцям з будь-якого регіону України», - зазначив директор розрахункового департаменту Київводоканалу Віорел Ханкевич під час презентації автоматизованої установки.

Варто зазначити, що окрім автоматизованої системи повірки лічильників, обладнання повіряють об’ємним методом. «Він полягає в тому, що для лічильника, який надійшов на контрольно-повірочний пункт, створюються відповідні умови квартири. Тобто для цього підбираються труби відповідного діаметру, пропускається вода і знімаються показання лічильника, потім зафіксований засобом обліку об’єм води проходить у мірну ємність. Вона показує відповідність пропущеної води еталонному об’єму і показує похибку», - пояснила «У.К.» заступник начальника науково-виробничого відділу метрологічного забезпечення вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» Олена Зайцева. За її словами, на 2012 рік вартість повірки лічильника цим методом становить 38,04 грн. Така повірка здійснюється здебільшого ДП або на відповідних обладнаних пунктах. На даний час ПАТ «АК «Київводоканал» обслуговує близько 16 тис. 500 лічильників, встановлених на прибудинкових мережах. Однак у Київводоканалі відзначають, що система повірки об’ємним методом має певні недоліки: вона займає багато часу та має великий процент похибки. «Лінія, яку ми запустили, повністю виключає людський фактор, тобто якщо раніше установка лічильника в систему повірки, пропускання через нього води, знімання показників, їх опрацювання і визначення похибки займало 1,2-1,3 години, то зараз час скорочено до 17-18 хвилин. Система є універсальною і підходить як для по квартирних, так і для прибудинкових лічильників, а також і для лічильників приватного сектору», - підкреслила радник голови правління ПАТ «АК «Київводоканал» з питань інформаційної політики Вікторія Яковлєва. Вона також пояснила, що вартість нової автоматизованої системи складає 1,2 млн грн. «Сьогодні з них витрачено 800 тис, оскільки система ще не працює на 100%», - підкреслила вона.

Але регіональні водопостачальні підприємства відмічають, що автоматизована система залишається для них недоступною. «Регіональні водоканали не мають змоги поки що переходити на нові системи повірки лічильників у зв’язку з відсутністю відповідного фінансування, - зазначив «У.К.» директор КП «Уманьводоканал» Станіслав Марков. - Хоча проблема оновлення контролю за спожитою водою є актуальною на сьогодні. Зокрема, проблемою можна вважати також і те, що поки що Держстандарт вимагає встановлення побудинкових засобів обліку певного класу, але у населення в квартирах стоять лічильники іншої категорії. У результаті різниця між спожитим об’ємом і оплаченим може сягнути 40-100 кубів, що є неприпустимо».

Однак експерти відмічають, що стягнення оплати за повірку лічильників з населення - нелегальне. За словам незалежного експерта з юридичних питань Андрія Осадчого, згідно з постановою Кабінету Міністрів №630, повірка повинна бути безкоштовною для споживача і виконуватися за рахунок виконавця послуг. «Цією ж постановою визначається, що, також відповідно до закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» виконавець послуг повинен контролювати міжповіркові інтервали і повідомляти споживача про терміни чергової повірки, оскільки лічильник – це приватна власність споживача», - зазначив він. Однак якщо споживач не пустить перевіряючи, і йому прийдуть рахунки по нормативах, але лічильник буде повірений, чи навпаки повірка не відбулася не з вини споживача – то він має право у судовому порядку відстояти свої права.

За словами регіонального менеджера АТ «Енергооблік» Валерія Денисенка, введення нових систем обліку і повірки не повинно вплинути на вартість послуги водопостачання для кінцевого споживача. «Хоча слід зазначити, що якщо вести мову про будинкові, а не поквартирні лічильники – то перехід від нині використовуваних механічних до сучасних (у т.ч. - ультразвукових) необхідний, оскільки дасть можливість не тільки більш точно вести облік споживаної води, але і контролювати, наприклад, пориви в мережах і пришвидшити реагування на ці пориви та усунення їх», - зауважив він.

Підготувала Оксана Бойко

 
Коментарі (0)