Рус Укр
ГоловнаПублікаціїВодопостачанняНемає гарячої води! Що робити?
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Немає гарячої води! Що робити?

У літній період актуальної стає проблема відсутності гарячого водопостачання. З чого складається ця послуга, чому кияни змушені щороку терпіти відключення, та які права є у споживача, розповідають юристи.

Найбільш загадкова житлово-комунальна послуга - це гаряче водопостачання. Якщо виконавців та виробників гарячої води у регіонах призначають органи місцевого самоврядування, то у столиці - це питання і досі залишається невизначеним. Окрім того, часто споживачам подають ледве теплу воду, а рахунки виставляють, як на гарячу, а також своєчасно не повертають населенню гаряче водопостачання, яке було відключене у зв'язку з проведенням гідравлічних випробувань.

Про права споживачів та юридичні особливості послуги «гаряче водопостачання» порталу "Мінфін" розповіли юристи. А шукати виробника та виконавця цієї послуги для киян «Україна Комунальна» буде сьогодні у ході круглого столу «Кому у столиці належить гаряча вода?», який наше видання проводить разом з ПАТ АК «Київводоканал». Ставити запитання та дивитись он-лайн-трансляцію заходу можна тут.

Що робити, коли немає гарячої води?

Радить юрист ЮФ «Можаєв та Партнери» Дар'я Карпуша:

Згідно з чинним законодавством України, комунальні послуги, зокрема, з постачання гарячої води, надаються споживачам безперебійно, тільки за винятком часу перерв на проведення ремонтних і профілактичних робіт, ліквідації наслідків аварій або дії обставин непереборної сили. Щорічно «Київводоканал» проводить планове відключення від гарячого водопостачання у зв'язку з проведенням профілактичних робіт.

По-перше, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004 р. № 1875-IV, у разі застосування перерви в наданні послуг виконавець (у даному випадку - «Київводоканал») обов'язково повинен попередити споживачів про таку перерву через засоби масової інформації не пізніше, ніж за 10 днів безпосередньо перед настанням такої перерви. У повідомленні мають міститися термін і причина, по якій відбувається відключення від водопостачання.

Отже, якщо ви дізналися про відключення вашого будинку від водопостачання через засоби масової інформації або, як це найбільш частіше буває, через оголошення на дверях під'їзду, слід звернути увагу на зазначені терміни перерви водопостачання.

Термін відсутності гарячої води через профілактичні роботи узгоджується між виконавцем і виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями згідно з нормативними документами. Допустима тривалість перерв у наданні послуг та їх періодичність встановлюються Кабінетом Міністрів України на підставі стандартів, нормативів, норм, порядків і правил експлуатації, проведення випробувань, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об'єктів житлового фонду.

Трапляються випадки, коли ремонтні або профілактичні роботи займають більший термін, ніж той, про який були поінформовані жителі «відключеного будинку». У такому випадку громадянин, який вважає, що його права були порушені, має звернутися до житлово-експлуатаційної контори з проханням надати йому для ознайомлення необхідні документи. Так, зокрема, терміни відключення від водопостачання зазначені в договорах, підписаних між виконавцем та житлово-експлуатаційною конторою, і є плани на проведення ремонтних і профілактичних робіт у кожному районі.

Розповідає адвокат, старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець:

Основним нормативним актом, що регулює відносини, які виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, встановлює їх права і обов'язки, є Закон України «Про житлово-комунальні послуги».

Згідно п.3 ст.16 зазначеного Закону, комунальні послуги надаються споживачам безперебійно, виключно за винятком часу перерв на:

1) проведення ремонтних і профілактичних робіт виконавцем/виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями згідно з нормативними документами. Допустима тривалість перерв у наданні послуг, їх періодичність встановлюються Кабінетом Міністрів України на підставі стандартів, нормативів, норм, порядків і правил експлуатації, проведення випробувань теплових мереж, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об'єктів житлового фонду;

2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок та закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями, виходячи з кліматичних умов згідно з правилами та іншими нормативними документами;

3) ліквідацію наслідків аварій або дії обставин непереборної сили. Перерва у наданні комунальних послуг, яка виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, має бути ліквідована у найкоротші терміни, що визначаються нормативними документами. Якщо ліквідація наслідків аварії або дії обставин непереборної сили потребує більше доби, виконавець/виробник спільно з органами місцевого самоврядування здійснює заходи щодо зменшення її негативного впливу на споживачів.

У разі застосування перерви в наданні послуг виконавець/виробник зобов'язаний повідомити через засоби масової інформації про таку перерву споживача не пізніше, ніж за 10 днів (за винятком перерви, що виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг (частина 4 статті 16 Закону).

Згідно зі ст. 9 Закону контроль над дотриманням стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері житлово-комунальних послуг здійснюють центральні органи виконавчої влади та інші уповноважені на це органи виконавчої влади, а також органи місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень.

Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.

У разі порушення виконавцем/виробником умов договору та/або вимог законодавства споживач має право викликати повноважного представника для складення та підписання акта-претензії (зразок такого документа можна знайти в Додатку № 2 до Правил) споживача, в якому зазначаються строки, види, показники, суть порушення і т.д.

Механізм перерахунку, вимоги щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних чітко передбачені у «Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості», затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 № 151.

Юрист ЮК «Алексєєв, Боярчуков і партнери» Дар'я Мантюк-Кирилова:

Всю відповідальність за подачу або відключення гарячої води киянам несе компанія АК «ПАТ «Київенерго», на балансі якої знаходяться центральні та індивідуальні теплові пункти. У той же час, гарячу воду як послугу надає ЖЕК.

Згідно із законодавством ЖЕК, як керуюча компанія, має право обмежити постачання гарячої води у разі проведення планово-попереджувального ремонту та робіт з обслуговування внутрішньобудинкових інженерних систем, що відносяться до загального майна власників приміщень у багатоквартирному будинку. Саме на цій підставі і відбувається «традиційне» літнє відключення гарячої води. Однак, відповідно до законодавства, комунальні служби зобов'язані письмово попередити вас про заплановане відключення за 1 місяць.

Відключення гарячої води може відбуватися у зв'язку зі щорічними випробуваннями теплових мереж АК «ПАТ «Київенерго». Якщо при проведенні планових робіт будуть виявлені пошкодження тепломереж «Київенерго», терміни відсутності гарячої води можуть продовжуватися. 

 
Коментарі (0)