Рус Укр
ГоловнаПублікаціїТранспорт«Жовта картка» для столиці
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

«Жовта картка» для столиці

Підсумки підготовки столичного транспорту і транспортної інфраструктури Києва до Євро-2012 змушують серйозно замислитися про майбутній розвиток міста.

Столиця України готувалася до Євро-2012 за спеціально затвердженою програмою. Відповідне рішення Київської міської ради № 1273/4711 «Про затвердження Міської цільової програми підготовки та проведення в місті Києві фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» було прийнято 15 липня 2010 року. У цій програмі є цілий розділ, присвячений транспорту і транспортної інфраструктурі. На жаль, ми так і не побачили і не почули детального публічного звіту мерії про виконання програми, тому спробуємо дати оцінку роботі команди Олександра Попова, спираючись на відкриті джерела інформації.

«Первым делом - самолёты...»

Отже, згідно розділу цільової програми «Проектування, будівництво, ремонт та реконструкція аеропортів», планувалося провести масштабну реконструкцію аеропорту «Київ» («Жуляни») і побудувати новий пасажирський термінал. На ці цілі місто виділило 181,5 млн грн, держбюджет - 215,3 млн грн, з інших джерел – 399, 8 млн грн. Останньою контрольною датою повної готовності «Жулян» столичні чиновники називають 17 травня 2012 року. Пропускна здатність терміналу, який розрахований на прийом чартерних рейсів, становить 320 осіб на годину. Загальна площа - 14,27 тисячі квадратних метрів з паркінгом на 300 машино-місць.

Готовність аеропорту вирішив перевірити особисто президент УЄФА Мішель Платіні, який заявив про намір прилетіти в Україну на Євро-2012 саме в аеропорт «Київ».

Читайте також:«Євро-2012»: гроші на вітер

Виявилося, що пасажирів аеропорт приймати може, але заплановані роботи виконані не на всі 100%. До цих пір не завершена реконструкція території навколо аеропорту, зокрема, - столична влада не встигли відкрити вулицю, яка з'єднає аеропорт «Жуляни» з Червонозоряним проспектом в районі вулиці Кіровоградської. Передбачувана дата закінчення робіт - кінець 2012 - початок 2013 рр. знаходиться за межами Євро-2012.

«Наш паровоз вперед летит...»

У розділі програми під складною назвою «Створення сучасних систем для забезпечення надання послуг громадського транспорту м. Києва та здійснення контролю за безпекою на дорогах, які ведуть до стадіонів» містяться плани міста щодо закупівлі та реконструкції міського транспорту та ремонту доріг в рамках підготовки до Євро- 2012. На ці цілі передбачалося виділити 1,91 млрд грн. коштів з бюджету столиці, 3,2 млрд грн - з державного бюджету та залучити 1,21 млрд грн з інших джерел.

Зокрема, планувалося: закупити 46 трамвайний вагонів, 466 нових тролейбусів, 300 міських автобусів, провести комплексну реконструкцію лінії швидкісного трамвая від вул. Старовокзальної до Великої кільцевої дороги, провести реконструкцію розв'язки на Московській площі, проспекту М. Бажана, вул. Горького, проспекту Перемоги, побудувати дві ділянки і реконструювати одну ділянку вул. Здолбунівській; побудувати ділянку Куренівсько-Червоноармійської лінії метрополітену від станції «Либідська» до станції «Виставковий центр». Останнє передбачало відкрити нові станції метро - «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська» і «Виставковий центр». Найкраще київська влада впоралися із завданням будівництва нових станцій метро. Їх встигли відкрити ще до кінця 2011 року. З ремонтом доріг ситуація не така проста.

«Эх, дороги...»

Голова КМДА Олександр Попов обіцяв до 9 травня закінчити ремонт всіх доріг.

Щоб продемонструвати якість ремонту болід команди чемпіона Формули-1 RedBullRacing здійснив показовий заїзд по бул. Лесі Українки. «Київські дороги після реконструкції нічим не гірше доріг Монте-Карло», - такий висновок зробили гості столиці України. Мыж тим, на багатьох об'єктах ще стоїть ремонтна техніка.

Триває ремонт дороги по проспекту Перемоги, по якому футбольні вболівальники будуть в'їжджати в Київ зі Львова та Європи. Естакада на Нивках начебто і відремонтована, але загальний рельєф схожий на пральну дошку. На вулиці Горького (Антоновича) зняли старий асфальт, а новий досі не поклали. Втім, розв'язки на Московській площі і на мості Патона зроблені вчасно.

ЄБРР нам допоможе

На оновлення рухомого складу міського транспорту і транспортної інфраструктури в рамках підготовки до Євро-2012 столична влада залучили кредит ЄБРР у ​​сумі 115 млн євро. За ці гроші планувалося закупити автоматизовану систему управління світлофорами, а також нові тролейбуси, трамваї, автобуси для КП «Київпастранс» і нові поїзди метро для КП «Київський метрополітен». Гроші планувалося витратити наступним чином: 15 млн євро - на покупку і впровадження електронної системи управління світлофорами (обіцялося, що цей крок дозволить розвантажити 20% перехресть та магістралей), 60 млн євро - на покупку тролейбусів, автобусів і трамваїв, 40 млн. євро - на покупку рухомого складу для столичного метрополітену.

Кредит отриманий терміном на 10 років під 6% річних з можливістю відстрочки оплати відсотків і тіла кредиту на 2 роки.

Трамвайний казус

Освоїти кредитні гроші виявилося непростим завданням, навіть для київської влади. Найгірша ситуація - з трамваями. Відомо, що ще в 2010 році КП «Київпастранс» придбав 8 трамваїв у ТОВ «Татра-Південь» за 42,4 млн грні один швидкісний трамвай Петербурзького трамвайно-механічного заводу. В кінці 2011 року київські чиновники домовилися з ТОВ «Татра-Південь» про покупку п'яти трамваїв на суму 43,72 млн грн. Придбано три трисекційних трамвайних вагона довжиною понад 30 м з частково низьким рівнем підлоги по 11,25 млн грн за вагон. Також придбано два чотиривісних трамвайних вагона по 4,99 млн грн. Офіційно не повідомлялося, що куплені трамваї прибули до Києва.

Читайте також: Мильні бульбашки столичних інвестицій

Ще один цікавий факт, - компанія ТОВ «Татра-Південь» зовсім не з Чехії, а з Одеси. Дещо дивно, що чеські трамваї були куплені у фірми посередника, а не безпосередньо у виробника. Щоб якось реабілітуватися за «трамвайне» питання, столична влада запустили програму оновлення трамваїв - тобто їх виробництво з деталей старих чеських вагонів, що експлуатувалися в столиці впродовж останніх 30 років, на базі Дарницького трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо. За словами пана Попова, в 2012 році міськадміністрація на ці цілі має виділити близько 100 млн гривень. Встигнути до Євро-2012 київській владі навряд вийде - перед тим як почати серійну збірку трамваїв необхідно сертифікувати дану техніку, і виявити причини неполадок в першому трамваї, який вийшов з ладу в перший же день випробувань, коли в ньому їхав голова КМДА.

Тролейбуси-автобуси

Що стосується придбання автобусів і тролейбусів - наполеонівські плани мерії до початку Євро-2012- швидше за все, залишаться до кінця не виконаними. Багато часу було втрачено на проведення тендерів і поставки продукції. Точної офіційної інформації про те, скільки нових тролейбусів із запланованих 466 та скільки автобусів (з 300) реально прибули до Києва і вийшли на вулиці столиці, немає. Міська влада нерегулярно звітують про партії нової техніки, що виходить на маршрути.

Раніше в столичній мерії виношувалися плани про можливу закупівлю тролейбусів у білоруського МАЗу, однак останньому дісталися тільки автобуси. За підсумками тендера МАЗ отримав право на поставку 185 автобусів великої та надвеликої місткості на суму близько 25 млн євро Крім того, 14 липня 2011 Київрада дозволила КК «Київпастранс» залучити кредит на суму 350 мільйонів гривень на придбання 77 тролейбусів в рамках підготовки до проведення Євро-2012.

Кредит на зазначену суму був виданий Києву в грудні минулого року «Ощадбанком». Повідомлялося, що за три роки виплати по цьому кредиту складуть 155 млн грн. Умови не такі лояльні, як у ЄБРР, що ставить під сумнів необхідність проведення зазначеної закупівлі.

Боргами граючи

Загалом, за вирішення транспортних завдань, поставлених в рамках підготовки до Євро-2012, чинному голові КМДА можна поставити «четвірку з мінусом». Оцінка дещо завищена, особливо якщо врахувати, що за рахунок залучення кредитів зросло боргове навантаження на бюджет столиці. Проблема із зростанням заборгованості викликає критику опозиції в Київраді.

«На сьогодні борг Києва, який тягнеться з 2007 р., сягає 12 млрд грн, якщо додати до нього заплановані запозичення в сумі 3,5 млрд грн, що більше суми спеціального фонду бюджету на 2012 р., то загальна сума боргу складатиме 15,5 млрд грн», - заявила голова фракції «БЮТ-Батьківщина» у Київраді Тетяна Меліхова.

Ситуація погіршується тим, що КМДА досі не озвучила стратегію зі зниження кредитної заборгованості, а також скільки Київ планує офіційно заробити на футбольному турнірі і як ці кошти будуть розподілені в бюджеті Києва.

Ситуацію з іміджем можна частково виправити, провівши за підсумками Євро-2012 публічний аудит витрат і доходів столичного бюджету, пов'язаних з цим форумом.

До того ж, є завдання, хоч і виключені з програми підготовки до Євро-2012, але, між тим важливі для столиці: зв'язати аеропорти «Бориспіль» і «Київ» швидкісним поїздом, побудувати нову окружну дорогу і 20 нових станцій метро.

 
Коментарі (0)