Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Киян нагодували комунальними обіцянками
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

Киян нагодували комунальними обіцянками

Вчора голова КМДА Олександр Попов, відповідаючи на запитання киян, заявив, що з 1 січня подорожчає проїзд у громадському транспорті, запевнив, що столиця готова до майбутнього опалювального сезону. За спілкуванням спостерігала «Україна Комунальна».

Чекаючи першого телефонного дзвінка від бажаючих поспілкуватися з головою Київської міської держадміністрації Олександром Поповим, головний редактор «Комсомольської правди в Україні» (видання було організатором прямої лінії) Оксана Богданова поставила Олександру Попову неприємне запитання. Йшлося про інцидент з побиттям англійських футбольних уболівальників 8 вересня, які приїхали на матч «Україна - Англія» («У.К.» - відбувся у Києві 10 вересня). Було помітно, що перебуваючий у прекрасному настрої Олександр Попов, такого запитання на самому початку заходу не очікував. Разом з тим, він зазначив, що такі ситуації не сприяють формуванню у іноземних гостей позитивного іміджу про українську столицю:

- На ЄВРО - 2012 так трималися, гостинно приймали ... все пройшло добре, і тут таке, - багатозначно підкреслив голова адміністрації.

Міркування про культурний рівень киян усе ж перервав перший дзвінок. Варто відзначити, що скептичне ставлення до проведення подібних заходів з боку «У.К.» швидко змінилося подивом. Кількість дзвінків від киян, які задають цілком резонні і цікаві запитання, відразу ж спростувало поширене уявлення про те, що у прямих телефонних лініях з чиновниками беруть участь в основному або незадоволені пенсіонери, або агресивно налаштовані громадяни. Судячи по голосам тих, хто спілкувався з Олександром Поповим, дзвонили йому люди середнього віку і молодь. Примітно, що городяни не задали жодного політичного питання , що стосується виборів мера столиці, залишивши, мабуть, цю тему на відкуп присутнім журналістам.

Жителів столиці переважно цікавили питання, які стосувалися стану ЖКГ. Умовно, проблеми, висловлені у ході бесіди з головою КМДА, можна розділити на кілька категорій. І лідируюче місце у цьому списку займають, зрозуміло, проблеми благоустрою: нелегальні паркувальні майданчики, відсутність належним чином обладнаних дитячих майданчиків у дворах, кіоски, які все ще поширюють поблизу шкіл алкоголь і тютюнові вироби.

Другий блок запитань стосувався готовності столиці до холодів, а також майбутнього опалювального сезону. Олександру Попову довелося заспокоювати киян, які ще не забули аномальні снігопади у березні поточного року, і навіть зробити власний прогноз погоди на зиму. Окрім того, голова адміністрації розповів, що комунальники, спільно з Держслужбою надзвичайних ситуацій, провели навчання щодо оперативного реагування на природні катаклізми. Але пан Попов не відповів на запитання стосовно того, чи оновила КМДА парк снігоприбиральної техніки.

Не мало питань, у тому числі у ході он - лайн трансляції прямої лінії на сайті «Комсомольської правди», було присвячено відсутності гарячої води у будинках киян. Виявляється, ремонтні роботи з усунення поривів та реконструкції мереж до цих пір проходять у багатьох районах міста, наприклад, на Виноградарі і Святошино. Є такі будинки, де гаряче водопостачання відключено з травня.

Спілкування Олександра Попова з городянами сильно віддавало протокольним етикетом. Голова КМДА демонстрував терпіння, записував прохання киян і паралельно роздавав вказівки слухаючим пряму трансляцію головам районних адміністрацій Києва. Він багато чого пообіцяв, зробив кілька серйозних заяв, назвав сфери тіньового бізнесу у місті і, навіть звинуватив деяких чиновників у корупції. Пройдемося по порядку.

Транспортні неприємності

Як вже повідомляла «У.К.», з початку 2014 року киянам доведеться більше платити за проїзд у муніципальному транспорті. І, якщо досі, городяни чекали дворазового збільшення вартості жетонів у метрополітені, то з введенням єдиного електронного квитка, що дозволить їздити на всіх видах транспорту, вони будуть змушені платити більше і за проїзд у тролейбусах, трамваях у тому числі. Наскільки? Олександр Попов не сказав, навіть недивлячись на уточнення з боку журналістів. Він відмовився назвати навіть приблизний діапазон цінового збільшення, пославшись на те, що фахівці адміністрації ще ведуть розрахунки. Оприлюднити «ціновий транспортний вирок» для киян пан Попов пообіцяв до 15 жовтня. Єдине, чим потішив голова КМДА очікуючих підвищення вартості проїзду, - збереженням незмінної ціни квитків та жетонів для пільгових категорій населення. А інші зможуть вибирати, на яку суму купувати такий універсальний проїзний. Планується , що його вартість буде залежати від терміну його дії.

При цьому, пан Попов поспішив пояснити жителям столиці необхідність підвищення проїзду у міському громадському транспорті. Втім, у пошуках аргументів градоначальник був неоригінальний. Як завжди відбувається у подібних ситуаціях, Олександр Попов нагадав, що міський бюджет не може далі дотувати збиткові «Київпастранс» і «Київський метрополітен».

- Наші витрати на дотування транспорту складають близько 700 мільйонів гривень, при тому, що близько 400 мільйонів з них припадають на збитки «Київпастрансу» та метрополітену.

Однак, це не заважає Києву «пропонуючи нове, вирішувати старе», зазначив пан Попов. Він пообіцяв, що у поточному році місто закупить 140 нових вагонів метро. При цьому 94 з них - японського виробництва, а 45 вагонів - продукт російської компанії.

Ми не бачили умови тендеру, і, за якими критеріями вибиралися японські і російські компанії, які будуть міняти рухомий склад київської «підземки». Але далеко не зайвим буде згадати, що ще у 2012 році «Київський метрополітен» мав намір укласти договір на купівлю вагонів метро з Крюківським вагонобудівним заводом. Тоді передбачалося, що вони будуть побудовані з урахуванням японських енергозберігаючих технологій, а розраховуватися за них планувалося «кіотськими» грошима і позикою. Проект передбачав оновлення 200 вагонів з 750, що перебувають у парку метрополітену та оцінювався в 100 млн дол. Втім, 5 вересня заступник голови правління КВЗ Сергій Мельник повідомив, що підприємство восени переходить на 5-денний режим роботи. Такий розклад введено у зв'язку з відсутністю попиту на продукцію підприємства, цитує пана Мельника «Укрінформ ».

Не менш болючим для киян є питання про те, коли ж буде здано в експлуатацію лінію метро на Троєщину. Пан Попов спочатку пообіцяв завершити всі заплановані у поточному році роботи своєчасно. А потім, розхоробрившись, конкретизував загальну дату:

- Ми хочемо вирішити проблему комплексно, розробивши проект на 3-4 станції. Метро на Троєщину поїде вже у 2015 році, а от проекти з будівництва гілки на Виноградар і Теремки не такі швидкі. Хоча на Теремках станція майже готова.

Посадовець особливо підкреслив, що завершення проектів з будівництва нових станцій метрополітену, окружної дороги, транспортних розв'язок, нових паркувальних місць та мосту у південній частині столиці буде залежати від прийнятого на наступний рік бюджету . Поки пан Попов поскаржився на дефіцит фінансування.

Відповідаючи на запитання про нелегальні парковки, або їх відсутність за час проведення сільськогосподарських ярмарків , Олександр Попов виявив твердість:

- Нелегальні парковки - тіньовий бізнес, опір якого ми вже відчули. Прокуратура міста та КМДА вивчають ситуацію. Всі нелегальні парковки будуть закриті, а винні покарані.

Не менш жорстка реакція очікує підприємців, які розміщують МАФи у недозволених місцях, і навіть таксистів, які безпідставно завищують вартість проїзду, пообіцяв пан Попов.

Під опором бізнесу, чиновник ймовірно мав на увазі мітинг 400 паркувальників, які зібралися під будівлею КМДА 5 вересня. Причиною протесту і вимог до діалогу з представниками міської влади стали результати проведених КП «Київтранспарксервіс» перевірок діяльності підприємців у цій сфері. У результаті у столиці було виявлено 150 парковок, які не мають ніякої дозвільної документації, повідомив на зустрічі з мітингувальниками директор КП Андрій Дудко. При цьому, раніше на підставі виявлених порушень, «Кіевтранспассервіс» подав 17 судових позовів. Втім, підприємці з такою позицією не згодні, і називають звинувачення у перевищеннях тарифів на паркування та самовільному збільшенні паркомісць безпідставними.

Очікування тепла

Відповідаючи на запитання «У.К.», голова КМДА запевнив, що столиця готова до майбутнього опалювального сезону на 99 %.

- Я залишу один відсоток при собі. Хто знає, які будуть непередбачені ситуації, - пожартував пан Попов.

Киян він запевнив, що об'єкти соціо - культурної сфери та навчальні заклади вже готові до переходу у теплофікаційний режим. Чиновник заявив, що Київ провів всі необхідні планові заходи і готовий до зимових холодів. За його прогнозами, зима буде тепліше попередньої.

- Цього року ми провели масштабну реконструкцію теплових мереж. Раніше такого не робилося. І ви повинні розуміти, що теплові мережі зношені більш ніж на 50 відсотків. Для того, щоб їх поміняти необхідні мільярди доларів, тому доводиться приділяти увагу точної заміні та реконструкції. Часто у ході гідравлічних випробувань, ми усуваємо порив труби, випробуємо заново, і вона знову рветься. Було виявлено близько тисячі поривів, з яких 800 - вже усунені , - зазначив Попов.

При цьому, він пообіцяв киянам, що гаряча вода буде обов'язково в усіх будинках до початку холодів. Ну, а сам голова КМДА на період гідравлічних випробувань користується водонагрівачем, прозоро натякнувши городянам брати з нього приклад.

Ну, якщо з зношеністю магістральних трубопроводів ситуація цілком зрозуміла, то от з реконструкцією мереж залишилися неясності, навіть після відповідей пана Попова на питання «У.К.». Зокрема, посадовець зазначив, що залишилося відремонтувати не більше 10 об'єктів (мається на увазі комплекс тепломереж), інші вже готові до постачання теплоносія. За його словами, у поточному році на модернізацію магістральних трубопроводів буде витрачено більше 200 млн грн. Ці кошти в заміну мереж вкладає ПАТ «Київенерго». Відповідаючи на запитання «У.К.» про умови інвестицій, Олександр Попов повідомив:

- Ми передали мережі в оренду компанії .

І все начебто нічого, цілком вичерпна відповідь на питання про розподіл зобов'язань з модернізації між власником інфраструктури та теплопостачальної компанією. Більше того, відповідь пана Попова ставить крапку у дискусії, яка тягнеться не один рік, про передачу теплових мереж столиці у концесію «Київенерго». Якби не один нюанс.

У серпні генеральний директор ПАТ «Київенерго» Олександр Фоменко в інтерв'ю «У.К.» повідомив, що у компанії існує договір на управління тепловими мережами. Згідно з цим документом, визначаються умови експлуатації мереж та їх модернізації. За словами пана Фоменка, «Київенерго» торік інвестувала у реконструкцію трубопроводів понад 150 млн грн, а у 2013 році на ці цілі буде направлено вдвічі більше коштів.

Однак, згідно Цивільного Кодексу, управління майном варто розуміти так, що власник передає управителю на певний строк майно, а управитель на платній основі управляє переданим йому майном в інтересах власника. Тобто, висловлюючись юридичною мовою, вигодонабувачем у даному випадку є власник майна. Договір оренди нічим не відрізняється від управління, за винятком того, що вигодонабувачем є сам орендар, керуючий зданим йому в найм майном у своїх інтересах. Втім, ми не виключаємо, що відповідаючи на наші запитання Олександр Попов або Олександр Фоменко могли допустити неточність у формулюваннях , і не більше. Разом з тим, «У.К.» все ж належить з'ясувати, на яких умовах експлуатуються і модернізуються теплові мережі столиці. 

Марія Цатурян
 
Коментарі (0)
Loading...

загрузка...
16