Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Борги «розколюють» українське ЖКГ
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Борги «розколюють» українське ЖКГ

Столичне ЖКГ залишилося без профільного куратора, що, на думку експертів, загрожує Києву низьким рівнем підготовки до осінньо-зимового періоду, а суперечки влади міста з природними монополістами - і зовсім відсутністю гарячого водопостачання в будинках

Голова КМДА Віталій Кличко провів кілька ключових кадрових призначень. Посаду першого заступника отримав власник однієї з найбільших будівельних компаній Ігор Ніконов. Однак, столичне ЖКГ залишилося без профільного куратора, що, на думку експертів, загрожує Києву низьким рівнем підготовки до осінньо-зимового періоду, а суперечки влади міста з природними монополістами - і зовсім відсутність гарячого водопостачання в будинках киян. Втім, і депутати Київради, і підприємства галузі заявляють про готовність до спільної роботи.

Топ-менеджмент Київської міської держадміністрації поповнився новими керівниками. Зокрема, першим заступником голови міста Віталія Кличка став Ігор Ніконов, відомий як засновник групи компаній «К.А.Н. Строй», на частку якої навіть у кризовий період 2008 року випадали всі великі замовлення на будівельному ринку (в активі компанії - ТРЦ Ocean Plaza, два великих офісних центри, житлові комплекси «Паркове місто» і «Комфорт Таун». К.А.Н. також займається зведенням ТРЦ Respublika). Заступником голови КМДА також призначений член Київської міської колегії адвокатів, в минулому народний депутат, а також директор рекреаційно-оздоровчого центру «Зелений порт» Павло Рябкін. Проте, призначення заступника, в компетенцію якого входило б курирування ПЕК і ЖКГ столиці так і не відбулося.

Разом з тим, київське ЖКГ серйозно потребує адекватного управлінського підходу з боку муніципальної влади. Зокрема, у столиці, поряд з плановими відключенням гарячої води у зв'язку з гідравлічними випробуваннями і ремонтними роботами, проходить компанія відключення боржників за теплову енергію і за холодну воду. До цього теплоенергетиків і водоканал змушують зростаюча кредиторська заборгованість за природний газ і електроенергію - неплатежі з боку всіх категорій споживачів позбавляють можливості підприємства розрахуватися за енергоресурси. Крім того, закон №1198-VII, прийнятий парламентаріями ще в квітні, передбачає істотні зміни механізмів розрахунків за енергоносії для всіх учасників ланцюжка «споживач-виконавець-виробник». На практиці це означає перехід водо- і теплопостачальних компаній на роботу за прямими договорами з населенням, а місцеві органи влади позбавлені повноважень щодо встановлення кінцевих тарифів на послуги ЖКГ для виконавця послуг. Тепер - це компетенція галузевого регулятора - Нацкомпослуг.

Читайте також: Передвиборчі обіцянки не зроблять Київ кращим

Відсутність профільного заступника КМДА, який відповідає за функції комунального сектора столиці, може призвести до низького рівня виконання своїх зобов'язань перед споживачем ЖЕКів і природних монополістів - виробників та постачальників послуг, відзначає екс-Міністр з питань ЖКГ, голова Спілки власників житла України Олексій Кучеренко.

«Зрозуміло, що за 2 місяці Віталію Кличку, як і будь-якому голові КМДА, у ситуації, яка склалася, було складно налагодити злагоджену роботу всіх сфер економіки міста. Але відсутність куратора у сфері ЖКГ, діяльністі ЖЕКів, житлову секторі означає і відсутність важелів контролю з боку муніципалітету за проведенням планових ремонтних робіт у комунальній інфраструктурі, виконанням монополістами своїх зобов'язань перед споживачами. Можна сказати, що немає чинників легітимізації міської влади. Залишається покладатись на свідомість керівників ЖЕКів, водоканалу і «Київенерго», які повинні усвідомлювати всю повноту відповідальності за підготовку до опалювального сезону та якісне постачання населення енергією і ресурсами», - упевнений пан Кучеренко.

Засуджує відсутність командної роботи в КМДА і її колишній голова Олександр Попов. В інтерв'ю виданню «Погляд» він зазначив: «Минуло вже майже два місяці, а головні посади не закриті (інтерв'ю записувалося до призначень Віталія Кличка від 22 липня, - «Погляд»). Адже часу, щоб себе активно показати, лише півтора року. Як же ти себе покажеш, якщо немає команди? Це ненормально. Ніконов - це дуже прогресивна людина, яка вміє працювати, але він з бізнесу. Йому потрібен час, щоб освоїться в проблематиці міста, особливо соціальних сферах».

Незважаючи на величезну кількість проблем, які потребують негайного вирішення, київські монополісти готові до діалогу з міською владою. У ПАТ АК «Київводоканал» «У.К.» повідомили, що конфліктної ситуації у підприємства з міською владою немає. «Навпаки, ми ведемо з муніципалітетом діалог щодо вирішення питань, пов'язаних із заборгованістю ЖЕКів перед водоканалом. На початок липня сумарний борг ЖЕКів та ОСББ за водоспоживання становив 741 млн грн. Разом з тим, наше підприємство має розрахуватися за енергоносії з «Київенерго» (борг 227 млн грн). Відповідно, ми використовуємо всі законні заходи з повернення дебіторської заборгованості, в т.ч. законодавство не забороняє нам припиняти водопостачання боржника. Важливо розуміти, що ми не відключаємо населення, у нас немає з ними юридично оформлених взаємин. Відключення торкнутися боржників, які проживають у приватному секторі, мають можливість сплачувати за водопостачання та водовідведення», - повідомила радник генерального директора з інформаційної політики ПАТ АК «Київводоканал» Вікторія Яковлєва.

Читайте також: «Київводоканал» створив карту боржників

За її словами, підприємство веде роз'яснювальну роботу з усіма боржниками, а також з депутатами Київради, які виступають проти практики відключення неплатників. Крім того, пані Яковлєва зазначила, що в полі обговорення з муніципалітетом знаходиться питання погашення заборгованості з боку бюджетних організацій, зокрема, міського бюджету станом на 1 липня заборгував 6,7 млн грн.

Про проблеми з зростанням рівня дебіторської заборгованості неодноразово заявляли в ПАТ «Київенерго». У компанії відзначають, що рівень оплати населенням за послуги перевищує 90%. «Це свідчить про те, що абсолютна більшість домогосподарств міста Києва є добросовісними платниками за отримані житлово-комунальні послуги, зокрема за послуги з гарячого водопостачання і центрального опалення», - наголошується в офіційній заяві компанії, оприлюдненому на сайті «Київенерго». Тим не менш, склалася ситуація, коли ряд житлових організацій з різних причин не розраховується з ПАТ «Київенерго» за теплоносій. У такій ситуації компанія змушена припинити постачання теплоносія житловим організаціям-боржникам. Внаслідок цього, житлові організації не можуть забезпечити своїх клієнтів (жителів будинків) гарячою водою.

Голова постійної комісії Київради з ПЕК і ЖКГ Олександр Клюс розповів «У.К.», що комунальний сектор буде перебувати під контролем депутатів і безпосередньо голови адміністрації Віталія Кличка. Він також підтвердив про наявність діалогу з керівниками «Київводоканалу» і «Київенерго»: «Я категорично проти відключення боржників. Але люди повинні розуміти, що вони зобов'язані платити за спожиті послуги ЖКГ. При цьому, монополістам необхідно якомога швидше виконати норми закону 1198, а саме - перейти на прямі договори з споживачами. На нарадах з керівництвом водоканалу і теплоенерго ми проговорюємо, як цю роботу оптимізувати», - повідомив пан Клюс.

Він також зазначив, що Комісія спільно з головою КМДА підготувала новий графік проведення ремонтних робіт і гідравлічних випробувань. «Ми розробили розпорядження, в якому будуть нові механізми контролю за виконанням планових робіт: складання дефектного акту, звіт по вартості робіт, фотофіксація об'єкта або ділянки до і після ремонту. Крім того, у нас є напрацювання у сфері енергозбереження, зокрема, мова піде про термосанацію житлового фонду. Це вимагає серйозних інвестицій - понад 3 млн грн за попередніми оцінками», - повідомив депутат. 

 
Коментарі (4)
Sergiy1
24 Липня 2014 p. 12:34
Під контролем це дуже добре! А олівець,аркуш паперу ще краще.Ліміт газу для Київенерго ділимо на питомі витрати для виробництва теплової енергії, віднімаємо втрати. Отриману кількість Т.Е. ділимо на норматив навантаження теплового на метр квадратний опалювальної площі та віднімаємо отриманий резільтат від загальної кількості. Якщо щось отримаємо в залишку то і буде для ГВП. Тоді наступає прозріння. В донецькій області до цього часу було тільки три населених пункти з ГВП. В самому Донецьку 1700 багатоповерхових будинки.Так будемо в особливий період митися чи грітися?
Владимир0
24 Липня 2014 p. 13:04
В особый период будем экономить , есть подозрение , что это цена за нашу независимость . Я готов за нее платить , а Вы ?
Sergiy1
24 Липня 2014 p. 13:20
За все в цьому світі необхідно платити по рахункам! В 1991 році у прибалтів ,,старший брат,, брав за газ ціну втричі більшу ніж з України. А наші керівники губу розкатали. А потім маємо те що маємо.Заговорили енергоефективність після 2000 року.В надзвичайній ситуації заходи прибалтів з енергоефективності мають бути повторені у нас, якщо не знаємо як. Але знаємо. Тільки тих ,хто на трубі сидить необхідно відсторонити від прийняття рішень по заходам з енергоефективності.
Sergiy
24 Липня 2014 p. 16:32
Особисто для пані Валентини! Для топ-коментарів необхідно володіти історією питання.Все почалося ще раніше. Не виконана програма енергозбереження України схвалена постановою КМУ від 27 червня 2000 року №1040, зокрема заходи щодо визначення теплової енергії, води холодної та гарячої товаром. Далі ще гірше: нормою в законодавстві ,а саме п.3 ст.1 Закону України ,,Про державне регулювання у сфері комунальних послуг,, який з”явився за одну ніч між першим та другим читанням ,,тарифи на комунальні послуги - тарифи на теплову енергію (крім тарифів на виробництво теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії, а також тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, а також тарифи на послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для суб’єктів, які є виконавцями цих послуг. { Пункт 3 частини першої статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законами N 5400-VI ( 5400-17 ) від 02.10.2012, N 1198-VII ( 1198-18 ) від 10.04.2014. Отже товар став невідомо якою послугою. А далі Закон № 1198 –VII став похідною від цього визначення. Тим більше лобістські закони завжди приносили вигоду тільки одній стороні.Щодо відповідності його нормам європейських Директив годі й говорити.