Рус Укр
ГоловнаПублікаціїВодопостачання Київводоканал «наживається» на споживачах
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Київводоканал «наживається» на споживачах

Українці надовго запам’ятають нардепа Миколу Мартиненка, однак не через «корупційний» скандал за його участі, а наслідки просування Закону №1198-VII, через який вже зараз Київ переплачує за водопостачання, і невдовзі до нього приєднаються інші регіони.

Наприкінці листопада в політичному житті країни сталася мало не сенсація – народний депутат від «Народного фронту» Микола Мартиненко в ефірі одного з телевізійних політичних ток-шоу заявив, що складає мандат і відмовляється від депутатського імунітету. Причиною для такої заяви послужили результати журналістського розслідування іншого народного депутата, але вже з фракції «Блок Петра Порошенка», Сергія Лещенка, який розповсюдив інформацію, що у Швейцарі проти нардепа Миколи Мартиненка порушено кримінальну справу за підозрою у хабарництві та відмиванні грошей. За версією місцевої прокуратури чеська компанія Skoda JS сплачувала мільйони офшорній компанії з Панами, акціонером якої є пан Мартиненко, за доступ до тендерів держкомпанії «Енергоатом». У Чехії щодо Миколи Мартиненка також ведеться аналогічне розслідування. Сам нардеп Мартиненко стверджує, що ця інформація неправдива, але не зважаючи на це, його заява про складання депутатських повноважень надійшла до парламенту. 

Втім, широкому загалу народний депутат Микола Мартиненко запам’ятався не лише цим  «корупційним» скандалом. Будучи головою комітету з питань паливно-енергетичного комплексу Верховної Ради України VII скликання, саме він буквально за вуха протягнув законопроект №4644 «Про внесення змін до деяких законів України (щодо удосконалення розрахунків за енергоносії)», який після підписання в. о. Президента Олександром Турчиновим став Законом та отримав реєстраційний номер №1198-VII. 
 
Як відомо, з набранням чинності цього документу система житлово-комунальних правовідносин між комунальними підприємствами, споживачами та державою кардинально змінилася. Зокрема, з квітня 2014 року право встановлювати тарифи для суб’єктів господарювання-ліцензіатів та тарифи на послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для суб’єктів, які є виконавцями цих послуг, має лише Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Виконавцями ж послуг з ЦО та ГВП для об’єктів усіх форм власності було визначено суб’єктів господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація), а Виконавцями послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для об’єктів усіх форм власності - суб’єктів господарювання, що провадять господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення.
 
Примітно, Кабінет Міністрів лише через півроку після набрання чинності Законом №1198-VII спромігся постановою №532 від 1 жовтня 2014 року затвердити Порядок формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем). Ще більше часу знадобилося Національній комісії, щоб визначити Процедуру встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем) – відповідна постанова №13 була прийнята регулятором 15 січня 2015 року. 
 
 
Протягом всього поточного року суб’єкти господарювання - виконавці послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем) - подавали до Національної комісії розрахункові матеріали для встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), однак на сьогодні пощастило отримати позитивний результат лише ПАТ «АК «Київводоканал». Постановою НКРЕКП  №970 від 31 березня 2015 року «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) ПАТ «Акціонерна компанія «Київводоканал», яка набрала чинності 12 травня ц.р.,  визначено, що тариф на централізоване водопостачання та водовідведення з використанням внутрішньобудинкових систем становить  10,24 грн за 1 куб. м. (з ПДВ). До цього тарифу входять витрати на обслуговування споживачів, в т.ч.  на повірку квартирних приладів обліку холодної води.
 
Що стосується інших водопостачальних підприємств, то не так давно, 6 листопада, на офіційному сайті регулятора був опублікований доопрацьований Проект постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) суб’єктам господарювання, які є виконавцями цих послуг». Згідно з ним, з 1 січня 2016 року планується встановити тарифи на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для 36 суб’єктів господарювання – водопостачальних підприємств. Тобто, як би цього не заперечували в уряді, з 1 січня відбудеться суттєве підвищення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для мешканців багатоквартирних будинків. Тож виходить, що саме споживачі будуть платити зі своєї кишені за помилку тих народних депутатів із парламентського комітету по ПЕК на чолі з Миколою Мартиненком, які свого часу прийняли Закон №1198-VII. 
 
 
Чому помилку? Якщо, взяти до прикладу «піонера» запровадження тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) ПАТ «АК «Київводоканал», то частина грошових коштів киян «вилітає» в нікуди, тобто їх «проїдають» у вигляді: банківської комісії, паперу для оформлення величезної кількості непотрібних договорів, канцелярії, витратних матеріалів, оренди принтерів для друку, оренди приміщення нової служби по роботі з населенням саме для оформлення договорів, оплати електроенергії та комунальних послуг цієї служби, заробітна плата співробітників та інші витрати, яких можна було б уникнути взагалі. Зокрема, у цьому переконаний директор розрахункового департаменту ПАТ «АК «Київводоканал» у 2012-2015 роках Станіслав Каплуненко.
 
Натисніть для збільшення
 
«Якщо більш детально розглядати складові тарифу виконавця послуг, про який ми говоримо, бачимо, що 1,548 грн, які входять до структури тарифу як надання послуги з використанням внутрішньобудинкових систем, складається з незрозумілих для населення, точніше не розписаних складових «інше» і «інші матеріальні витрат», «операційна оренда», «амортизація». Це і є зайві витрати» - зазначає пан Каплуненко. 
 
За його словами, при цьому особливу цікавість викликає складова «Послуги ГІОЦ». «Зараз водоканал відмовляється від послуг ГІОЦ і заміщує їх своїми зазначеними вище службами для роботи з населенням, але при цьому в тариф «Послуги ГІОЦ» закладені. Виходить, що 0,12 грн Водоканал повинен перерахувати ГІОЦ або повернути населенню» - зауважує експерт.
 
Більше того, на його думку, відмова від роботи з ГІОЦ – це стратегічна помилка «Київводоканалу», оскільки повторювати те, що вже справно працює, немає сенсу. «Водоканал повинен займатися послугою водопостачання, а не друкувати квитанцій. Під час моєї роботи в Департаменті, ми проводили розрахунки, скільки нам потрібно буде залучити додаткових співробітників для якісного обслуговування населення через нові служби. Отримали число - 1 тис. осіб. Тобто, за сьогоднішньої форми роботи Водоканал збільшив тарифне навантаження на населення в 3 рази» - пояснює пан Каплуненко.  
 
 
Так, справедливий тариф для киян, стверджує експерт, повинен складатися з розрахунку: 8,688 грн/м3 (собівартість, затверджена НКРЕКП) + 5,5% оплата послуг Банку (1,0%) ГІОЦ (0,5%) і ЖЕКу (4,0%). «Якщо порахувати, то цифра буде нижчою за сьогоднішній тариф і складати – 0,478 грн. Саме такі економічні розрахунки були передбачені, коли тариф на холодну воду і водовідведення затверджували в КМДА» - зазначає пан Каплуненко.
 
Поряд з цим, експерт наголошує, що тариф, встановлений згідно Закону №1198-VII та Постанови КМУ №532 від 1 жовтня 2014 року, обов'язково повинен ділитися на тариф з лічильниками і без лічильника. «Якщо у споживача є лічильник, для нього кубічний метр води повинен бути дорожчим. Якщо немає лічильника, кубічний метр води відповідно має бути дешевшим. Бабуся, у якої немає лічильника, не повинна оплачувати послугу водопостачання та водовідведення за тарифом, в який врахована повірка її неіснуючого лічильника, адже грубо кажучи, вона платить за багатого сусіда, у якого може бути їх три чи більше» - резюмує пан Каплуненко. 
 
Костянтин Меркулов
 
Коментарі (12)
Владимир5
08 Грудня 2015 p. 08:38
С миру по нитке , Андрею Билыку на рубаху ...
Надія5
08 Грудня 2015 p. 08:56
А хтось знає випадки в історії з безкоштовною повіркою лічильників? Скільки б її не закладали в тарифі, але повірка все одно у водоканалі коштує 130 грн за кожний лічильник.
Софи Кремен4
08 Грудня 2015 p. 08:59
Чим мотивують коли гроші збирають ?
Надія5
08 Грудня 2015 p. 09:22
А нічим фактично. У них не вистачає грошей на повірку.
Надія5
08 Грудня 2015 p. 09:29
На адресу нашого ОСББ надійшов лист з водоканалу з вимогою терміново (до вказаної дати) огранізовано привезти лічильники на повірку або надати копії паспортів і актів про встановлення нових. Вартість повірки була виділена жирним шрифтом. Клали вони з прибором на всі національні комісії.
Софи Кремен4
08 Грудня 2015 p. 09:33
Клали не клали питання спірне , скиньте на пошту редакції " УК " листа , офіційно по просимо дирекцію " Київводоканалу " прокоментувати !
Надія5
08 Грудня 2015 p. 09:40
Запитаю у правлінні, чи зберігають той лист. Історія влітку була і майже всі поміняли лічильники, бо ніхто не хотів отримувати обіцяні квитанції з нарахуванням "по середньому" без врахування показів лічильників.
Михаил3
08 Грудня 2015 p. 10:49
Если берут деньги за поверку, значит так составлен договор, или его нет вообще. Составляйте договор и там все это прописывайте.
Владимир3
08 Грудня 2015 p. 12:16
Для понимания с кем имеем дело , пара цитат от г. Билыка : 1. Киевводоканал принадлежит киевской территориальной громаде. Де-юре компания – это акционерное общество, а не коммунальное предприятие. Прямо и опосредованно город контролирует 92% акций водоканала. Де-факто исключительное влияние на работу компании, ее развитие, назначение менеджмента имеет основной акционер – городская община. 2. Тариф на воду на треть состоит из электроэнергии. Она нужна в каждом процессе, начиная от подъема воды на холмы и заканчивая откачкой стоков на БСА. Без электроэнергии их пришлось бы носить ведрами. Любое ценовое колебание на нее автоматически приводит к удорожанию воды. 3. Тариф на воду не содержит рентабельности. В строке «прибыль» так и значится – ноль. 4. Холодная вода и водоотвод – это самый маленький платеж в общей квитанции. А отсутствие этих услуг наиболее болезненное для жителей. 5. Киевсовет не может повысить или снизить тарифы на воду. Их устанавливает регулятор - Национальная комиссия, осуществляющая регулирование на рынке энергетики и коммунальных услуг. Она же выдает лицензию водоканалам, обслуживающим от 100 тыс. населения. 6. Составляющие тарифов на воду – это абсолютно открытые и общедоступные данные, которые публикуются в постановлении Нацкомиссии. Достаточно найти его в интернете и убедиться, сколько денег закладывается на электроэнергию, ремонты, зарплату, налоги, реагенты и прочее. 7. Аварийное состояние труб вызвано многолетним популизмом, когда тарифы на воду покрывали около 60% себестоимости производства этой услуги. Это был период выживания, латания дыр и вечных долгов перед энергетиками. Ситуация изменилась только с июля 2014 года. 8. Кредит на реконструкцию БСА будет расходоваться по международным правилам и под жестким контролем японской стороны. Большинство кредитных средств даже не зайдет в Украину, так как генеральный подрядчик будет японским, как и не менее 30% оборудования. Все, кто мечтает распилить кредит, могут спокойно выдохнуть: JICA знает, как работать со странами третьего мира. 9. Начисления платы за холодную воду по нормампроисходит только тогда, если нет ни квартирного, ни домового счетчика. 99% многоэтажных домов Киева оборудованы общедомовыми счетчиками воды, и в отличие от тепла потребитель всегда может убедиться, сколько холодной воды поступило в его дом. Это самый высокий процент домового учета воды в Украине. 10. Среднее потребление холодной воды на одного человека составляет до 3,5 куб. метров в месяц, тогда как жители со счетчиками часто указывают в квитанциях по 1-1,5 кубометра. Если квартира со счетчиками «списала» себе пару кубов воды, то их оплата ляжет на квартиру без счетчика.
Санечка В.5
08 Грудня 2015 p. 12:53
Со многим согласен. П. 10 настораживает. Среднее потребление до 3,5 куб. - это до фига на человека. Это типа открыл кран, а сам пошел новости смотреть. Такое многие позволяли себе при Совке, но не сейчас. Хотя, у богатых свои причуды))
Коля Пухов3
08 Грудня 2015 p. 17:37
Від кожної багатоповерхівки або хрущівки виходять на вулицю 2-3 загальнодоступні точки розбору холодної води. Влітку вода з них ллється майже безперервно: кожен бажаючий може відкрити кран, під"єднати шланг і полити тротуари та газони. Це я бачив кожен день, це кожен день бачили двірники та інші працівники ЖЕКів. У такому разі споживачі без квартирних лічильників мали би платити за холодну воду по нормативам (наявність витоків). Але в дійсності їх плата за холодну воду була майже у 10 разів більше нормативної. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------То чи вартий "Договір" з держустановою того шматка паперу, на якому він надрукований?
Коля Пухов2
08 Грудня 2015 p. 17:38
Вважаю, що основна проблема гарячого водопостачання полягає у надто великому тиску у будинкових мережах хрущівок, особливо у нічний час. Перевищений тиск -- це основна причина залиттів квартир гарячою водою, але довести у суді, що причиною розриву, наприклад, труби , був перевищений тиск, практично неможливо.