Рус Укр
ГоловнаІнтерв’юІнтерв’ю«Ми повинні в умовах тарифної політики стримати або й призупинити деградацію житлового фонду», - Віктор Андрєєв
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

«Ми повинні в умовах тарифної політики стримати або й призупинити деградацію житлового фонду», - Віктор Андрєєв

Ринок приватних управлінських компаній, які можуть забезпечити якість послуг, тільки починає розвиватися. Про те, на яких засадах вони працюють розповів директор приватної компанії ТОВ «Київжитлосвіт» Віктор Андрєєв.
Такий сегмент галузі ЖКГ як обслуговування та утримання багатоквартирних житлових будинків самі мешканці найчастіше характеризують негативно через відсутність альтернативи муніципальним житлово-експлуатаційним організаціям – загальновідомим ЖЕКам. Ринок приватних управлінських компаній, які можуть не тільки взяти на себе відповідальність перед споживачами, але ще і забезпечити якість послуг, тільки починає розвиватися. Про те, на яких засадах працюють житлові компанії, як вони взаємодіють з мешканцями будинків, та як сприяють вирішенню житлових проблем розповів директор приватної компанії ТОВ «Київжитлосвіт» Віктор Андрєєв
 
- Вікторе Івановичу, розкажіть про передумови появи компанії «Київжитлосвіт».
 
Сьогодні найбільше охоплені увагою влади та приватними коштами сфери постачання населенню світла, води, газу і тепла. У цьому контексті така важлива ділянка роботи, як управління житловим фондом, його утримання, незаслужено відсунута на другий план і забута. Почнемо з того, що споживач усіх перерахованих вище послуг проживає в квартирі. Чи зможе багатоквартирний будинок безболісно «прийняти і розподілити» тепло, газ, воду, якщо сам перебуває в зношеному стані? Отож, виходить, що цілісний і доглянутий житлофонд - передумова отримання якісного комунального сервісу. Компанія прийшла на цей ринок започаткувати глибокі інституційні зміни у відносинах «споживач-виконавець».
 
- З чого починалась робота компанії? 
 
«Київжитлосвіт» - одна з перших компаній приватного обслуговування житлового фонду в Україні. Два роки тому шляхом конкурсного відбору ми отримали шанс проявити свої професійні здібності у столичному мікрорайоні Сирець. На той час за всіма рейтинговими показникам роботи ЖКГ це був найбільш занедбаний мікрорайон Шевченківського району.
 
Нас не можна назвати інвесторами в прямому розумінні цього слова. Це був пілотний проект, який виявився успішним. Ми запропонували свої інвестиції у вигляді впорядкованих економічних розрахунків між споживачами та постачальником послуг. І результат не змусив себе чекати – грамотний підхід до бюджету дозволив заощаджувати і витрачати кошти на ті об’єкти, яких десятиліттями не торкались руки попередніх утримувачів житла. 
 
Почали з повної ревізії. Не обійшлося без скорочень, але вони торкнулись, насамперед, керівних посад. Усі двірники, майстри колишнього ЖЕКу зберегли свої місця. Довелось збільшувати робочі норми, але винагородою стали збільшені заробітні плати. За півроку ТОВ «Київжитлосвіт» вийшло на беззбиткову роботу. Оптимізація господарчих витрат дозволила потроху виділяти кошти на поточні ремонти, придбання техніки, спецодягу, інвентарю.
 
- Які фактори заважають працювати у сфері обслуговування житла?
 
Політична доцільність стримує місцеві влади від ініціювання непопулярних кроків в галузі ЖКГ. Таким чином, про економічне обґрунтування тарифів, принаймні, в столиці не йдеться. Об’єктивний обрахунок показує, що собівартість утримання квадратного метра житла, закладена в квартплату, повинна становити не менше 5,5 гривень, а в окремих випадках навіть понад 10 гривень, але ніяк не 3 гривні, як зараз. А, якщо закласти у тариф утримання зелених насаджень, дитячих і спортивних майданчиків, елементів благоустрою, повноцінний ремонт фасадів, дахів та інших конструктивних елементів житлових будинків, тоді його розмір автоматично зросте в 3-7 разів. Відверто кажучи, нинішній тариф забезпечує лише виплату зарплати працівникам житлового господарства та сплату передбачених законодавством податків, а на інвестиційний розвиток жодного ресурсу не залишається. Але навіть у таких умовах наше підприємство відшуковує можливості для поточних ремонтів.
 
Виктор Андреев Київжитлосвіт
 
- Яких результатів вдалося досягти за два роки? 
 
Сьогодні «Київжитлосвіт» обслуговує приблизно 40 відсотків житлового фонду Шевченківського району столиці. Переважно це споруди 50-х і 60-х років забудови, так звані «хрущьовки». В цьому році ми збільшили територію нашої відповідальності шляхом конкурсного відбору. Додались мікрорайони Шулявка, Дегтярівка, будинки в Святошинському районі. Процес розширення дозволив оптимізувати схеми управління обслуговуванням житлового фонду, заощадивши чималі кошти. Іншими словами, якщо раніше потрібно було утримувати 4 офіси з усіма бухгалтерами, юристами, економістами, то зараз вся територія перебуває під централізованим управлінням, а це, в першу чергу, виробничо доцільно і економічно раціонально.
 
- Як ви реагуєте на скарги мешканців? Що робиться для вирішення проблем споживачів?
 
Оперативність реагування на проблеми стала пріоритетною в нашій роботі. Одним із показників ефективності стало саме поліпшення ситуації щодо розгляду скарг, що надходять до контактного центру міського голови. За статистикою, в першому півріччі цього року до компанії «Київжитлосвіт» надійшло майже 5 тисяч звернень від киян, жодне з яких не залишилось без розгляду. 
 
Сьогодні компанія регулярно друкує інформаційний бюлетень, в якому звітує про виконання своїх обов’язків, висвітлює довго- і короткострокові плани на майбутнє, порушує реальні проблеми комунального сектору. Газета безкоштовно поширюється серед мешканців на території діяльності компанії та, крім іншого, знайомить киян з історією їх міста, підвищує споживчу грамотність. 
 
Ми також збільшили кількість прийомних днів для громадян та запрошуємо на роботу двірників і прибиральників з інших регіонів України, власними силами забезпечуючи їх тимчасовим житлом. Кияни, на жаль, проявляють мало бажання працювати у фізично та емоційно важкому житлово-комунальному господарстві, прагнучи високих заробітків за мінімальні зусилля. А люди, які приїжджають з економічно депресивних територій, добросовісно трудяться, бо цінують запропоновані умови.
 
Помиляється той, хто думає, що приватна організація, на відміну від ЖЕКу, здатна творити дива. Ми оперуємо лише коштами, отриманими в якості «квартирної плати». Наше завдання – в умовах існуючої тарифної політики стримати або й призупинити деградацію житлового фонду, який, до речі, дуже зношений, зберігши при цьому дієздатний трудовий колектив. Це можливо за умови грамотного управління та зваженої кадрової політики. Що стосується капітального ремонту, то, безумовно, тут потрібен стратегічний інвестор.
 
- Як компанія взаємодіє зі споживачами у вирішенні нагальних житлових проблем? 
 
Самотужки вирішувати загальнобудинкові проблеми складно через обмеженість у фінансових ресурсах. Ми намагаємося активно працювати з населенням, практикуємо таку форму співпраці, як пайова участь. Жителі закуповують необхідні матеріали (а чим більше учасників, тим менше витрати б’ють по окремому гаманцю), а компанія своїми силами виконує певні ремонтні роботи. Не можна сказати, що кияни масово йдуть на таку кооперацію, але це дієва форма впливу, що допомагає змінювати ставлення людей до спільної власності, залучати їх до управління житловим фондом.
 
До речі, українське законодавство дозволяє мешканцям самостійно вибрати обслуговуючу організацію шляхом проведення загальних зборів. Процедура ця відома, але практичних випадків поки не траплялося. На жаль, більшість наших громадян відрізняє глибока байдужість і пасивність до того, що відбувається у них під носом, суспільне життя їх не цікавить. Такий підхід необхідно змінювати, будь-яка реформа загальмує без громадської підтримки. Потрібне не просто бажання жити краще, а готовність українців щось для цього робити.
 
Серед позитивів також хочу виділити, що «Київжитлосвіт» відрізняється від бюрократичної контори серйозною кадровою дисципліною. Якщо працівник лінується, порушує, зловживає, ми з ним швидко розлучаємося. У комунальному підприємстві такого немає, людина роками може ухилятися від виконання своїх обов'язків і залишатися у штаті. Нам часто закидають: мовляв, чим ви відрізняєтеся від звичайного ЖЕКу? Щоб побачити яскраву різницю, довелося б мільярди вкладати. Але те, що у нас всередині підприємства здорова економіка, - це факт. Лише за таких умов можна говорити про увагу до споживача і про підвищення якості обслуговування. 
 
- Як змінилась за останні роки кон’юнктура ринку, на якому працює ваша компанія? 
 
Раніше ЖЕКи почувались розслаблено, ніхто у спину їм не дихав. Після появи нашого підприємства іншим довелось замислитись, чи зможуть вони втриматися в цьому секторі, не докладаючи зусиль, і почати більш дисципліновано підходити до справи. Можна сказати, що наш експеримент став реальним поштовхом для розвитку конкурентного середовища. Цей напрям, до речі, передбачено в законі «Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки». 
 
- Наскільки сьогодні сприятливі умови для подальшого розвитку приватного житлового обслуговування?
 
Контракт, за яким працює компанія, укладено до 2017 року. За цей час ми прагнемо показати, що приватне обслуговування житлового фонду - це ефективна альтернатива збанкрутілим ЖЕКам, які вже відходять у минуле. Створення конкурентних умов дозволить галузі не лише поглинати спрямовані ресурси, ховаючись за косметичними змінами, але й здійснювати сутнісну реформу. Зрозуміло, що без державної участі процес перетворень неможливий, взяти хоча б розмежування зобов’язань у житловій сфері з місцевим самоврядуванням. Чекаємо нового Житлового кодексу, бо чинний документ дістався нам у спадок ще з радянських часів, старі норми не працюють в сучасних умовах.
 
А що стосується державного бюджету, то раніше хоча б діяли цільові програми: на ремонт ліфтового господарства, встановлення лічильників обліку тощо. Вже третій рік поспіль на «комуналку» немає жодних централізованих асигнувань. В таких умовах у мешканців залишаються два варіанти: або пасивно чекати змін на краще, або докласти зусиль і наблизити їх, що, власне, і пропонує компанія «Київжитлосвіт». 
 
Довідка: 
 
ТОВ «Київжитлосвіт» надає послуги з обслуговування житлового фонду Києва з 2011 року. Організаційна структура компанії  включає чотири відокремлені виробничо-обслуговуючі підрозділи – ВОП «Сирець», ВОП «Шулявка», ВОП «Дегтярівка» і  ТОВ «Святошинжитлосвіт», що обслуговують відповідні житлові мікрорайони. Сьогодні на підприємствах задіяні 460 осіб, з яких 370 – працівники робітничих спеціальностей (слюсарі-сантехніки, покрівельники, мулярі, малярі, зварювальники, двірники тощо). У Шевченківському та Святошинському районах столиці Компанія обслуговує 412 багатоквартирних житлових будинки, у яких мешкають близько 90 тисяч осіб.
 
Газета "Час ЖКГ"
 
Коментарі (8)
Владимир5
25 Жовтня 2013 p. 11:02
Ни чего нового ,тарифы убыточны , оптимизировали персонал , население проявляет сознательность , короче сели на финансовый поток ...
Михаил4
25 Жовтня 2013 p. 11:26
На словах все красиво, а на деле - что при ЖЭКе что при управляющей компании спросить будет не с кого
Владимир1
25 Жовтня 2013 p. 11:29
Бред , ЖЭК - как говорится на всегда , а управляющую компанию можно и пинком под ....
Олена4
25 Жовтня 2013 p. 13:33
Владимир, сразу видно, что вы работник ЖЭКа))) Чувствуете, что вам в "затылок дышат" и перспектива остаться без работы очень вероятна. И останется вам чемодан, вокзал... :)))))))
Сергей Светлов6
25 Жовтня 2013 p. 13:53
Ни что не вечно, и ЖЭКи тоже)
I am6
25 Жовтня 2013 p. 14:14
одни критики собрались. вы сами попробуйте что-то сделайте, а потом критикуйте
Мария Цатурян3
25 Жовтня 2013 p. 15:41
Владимир, что значит ЖЭК навсегда? регистрируй ОСМД и выбирай управителя. и ЖЭК можно пинком под...
Sergiy5
29 Жовтня 2013 p. 10:07
На жаль жодного слова про скорочення споживання енергоносіїв та що (з досвіду) пропонується зробити по скороченню їх споживання. Одним словом резерви великі оскільки старий житловий фонд, а стимулів до скорочення споживання у управляючої компанії немає(ЕСКО ОДНИМ СЛОВОМ). Щодо договорів, то їснує типовий договір управління затверджений наказом Держкомітету ЖКГ ві27.08.2003 № 141 їз змінами внесеними наказом Мінрегіону від 06.09.2011 № 180.