Рус Укр
ГоловнаКоментаріЗаконодавствоОпалювальний сезон залежить від розрахунків кінцевого споживача
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Опалювальний сезон залежить від розрахунків кінцевого споживача

Для забезпечення сталої роботи підприємств ЖКГ в опалювальний період потрібно не просто прискорити прийняття відповідного законопроекту, але й внести до нього зміни - врегулювати питання нарахування штрафних санкцій по всьому ланцюжку споживачів.

Прийняття Верховною Радою проекту Закону «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» (№2706) у тому вигляді, у якому він є нині, вирішить проблему із нарахуванням штрафних санкцій комунальним підприємствам за борги перед енергопостачальниками, котрі виникли не з їхньої вини, лише частково. Такої думки дотримується директор правового забезпечення ПАТ «Київенерго» Ольга Ієвлєва.

«Прийняття законопроекту №2706 у тому вигляді, у якому він є нині, вирішить проблему лише частково. Він вирішить лише проблеми штрафних, нарахованих по заборгованості з різниці в тарифах, а якщо взяти структуру цієї заборгованості загалом, то вона виникає не тільки через некомпенсовану різницю в тарифах. Вона виникає, в першу чергу, через неплатежі населення, а також - неплатежі бюджету. Через те, що тарифи на теплову енергію, попри все, продовжують бути економічно необґрунтованими» - зокрема зазначила пані Ієвлєва у ході наради Комітету ВР з питань будівництва, містобудування та ЖКГ щодо забезпечення сталого функціонування підприємств житлово-комунальної сфери для проходження опалювального сезону 2015-2016 років.
 
На її думку, проблему із розрахунками підприємств теплопостачання та водопостачання перед постачальниками газу та електроенергії потрібно розглядати комплексно.
 
«Пропозиція «Київенерго» все ж таки розглянути доповнення в цей закон і встановити мораторій на нарахування усіх штрафних санкцій, поширити його по всьому ланцюжку – починаючи від НАК «Нафтогазу» і закінчуючи кінцевим споживачем. А ті штрафні санкції, що вже нараховані - списати» - підкреслила пані Ієвлєва, зауважуючи, що на сьогодні система взаємовідносин у ЖКГ незбалансована, оскільки одній половині її учасників нараховуються або штрафні санкції, або введені спец.рахунки для своєчасних розрахунків за отримані енергоресурси, до іншої вживаються обидва заходи, в той час коли, важелі впливу на кінцевих споживачів відсутні.  
 
Примітно, зараз у Господарському суді Києва розглядається справа за позовом прокуратури в інтересах НАК «Нафтогаз України» щодо заборгованості ПАТ «Київенерго» за спожитий природний газ. Товариство не погоджується з санкціями, нарахованими за спожитий в 2014-2015 рр. газ, на суму заборгованості і відстоює свою позицію. Мова йде про суму в розмірі 1,452 млрд грн. (в т. ч. пеня 473,1 млн грн., інфляція - 763,4 млн грн., штраф – 193,3 млн грн, 3% річних – 22,4 млн грн.), нараховану на тіло боргу за спожитий газ протягом 5 місяців поточного року. Тобто, сума санкцій становить майже половину суми позову, який ініціював «Нафтогаз», або майже 107% річних на суму боргу.
 
У ПАТ «Київенерго» переконані, що дії НАК «Нафтогазу України» суперечать українському законодавству і позбавляють товариство права на реструктуризацію заборгованості.
 
«Користуючись монопольним становищем, державне підприємство «Нафтогаз» виставляє енергокомпаніям штрафні санкції за борги за спожитий газ. У той же час, енергокомпанії не можуть вчасно розрахуватися за газ через колосальні борги за тепло- і електроенергію інших державних монополістів та населення, на які пеня не нараховується. Складається абсурдна ситуація, коли енергокомпанії не мають джерела погашення пені, що виникає за несвоєчасні розрахунки за газ, оскільки жорстко регулюються доведеним тарифом на послуги від регулятора і не мають можливості нарахувати відповідні санкції майже всіх боржників за тепло та електроенергію, оскільки це не передбачено чинним законодавством. І тому сума накопиченої заборгованості за газ - це заборгованість споживачів, у тому числі і держави" - пояснюють у товаристві.
 
Як повідомлялося, загальний рівень заборгованості перед ПАТ «Київенерго» за реалізовані теплову та електричну енергію напередодні опалювального сезону 2015–2016 рр. становить 3,5 млрд грн.

Природа цього боргу – заборгованість споживачів за теплову та електричну енергію, борги ДП «Енергоринок» за реалізовану Компанією в ринок електроенергію, а також заборгованість державного бюджету з компенсації різниці в тарифах на теплову енергію.

Це є однією з основних проблем компанії, оскільки значна дебіторська заборгованість не дозволяє своєчасно розраховуватися за спожитий природний газ. А накопичення заборгованості споживачів за електричну енергію ставить під загрозу розрахунки з Оптовим ринком електричної енергії (ОРЕ), де товариство закуповує майже 70% електроенергії для задоволення потреб споживачів столиці.
 
Зауважимо, 13 жовтня Комітет ВР з питань будівництва, містобудування та ЖКГ проводив нараду щодо забезпечення сталого функціонування підприємств житлово-комунальної сфери для проходження опалювального сезону 2015-2016 років в умовах невизначеності нормативно-правового регулювання, недостатності фінансування для здійснення розрахунків, зростання кредиторської заборгованості.
 
Одним із ключових питань зустрічі було врегулювання питання недопущення застосування фінансових санкцій (пені, штрафів) за наявності заборгованості за спожиті енергоносії до фактичного отримання суб’єктом господарювання у повному обсязі відшкодування різниці між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг, фінансування з державного бюджету витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.
 
Для його вирішення, переконані в Комітеті, необхідно прискорити прийняття парламентом проекту Закону №2706 «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення».

 

 
Коментарі (0)