Рус Укр
ГоловнаПублікаціїМіські проектиСубсидії: як не дати «нажитися» монополісту
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Субсидії: як не дати «нажитися» монополісту

Всупереч законодавству, «Київенерго» та «Київгаз» самовільно позбавляють киян субсидій на свої послуги. При цьому монополісти отримують субвенції від держави на компенсацію субсидій своїм споживачам. Цьогоріч у держбюджеті передбачено 35 млрд грн

В той час як Міністр соціальної політики Павло Розенко цілком справедливо розповідає про успішність реформування системи житлових субсидій, кияни масово отримують від монополістів платіжки, де замість призначених їм субсидій на опалення, електроенергію, газ та інші послуги стоять одні нулі. Тобто, в такий спосіб споживачів змушують платити без урахування призначених їм субсидій, адже більшість споживачів звикли вірити тому, що написано у платіжках. 

Поспілкувавшись зі споживачами декількох столичних будинків, які оббивають пороги соціальних служб, виявилося, що багатьом із тих, кому ця допомога була призначена ще 6 чи 9 місяців тому, в дійсності її отримали лише один чи два рази, адже в щомісячних платіжках у графі «Субсидія» написано 0,00 грн. 
 
На якій підставі монополісти самовільно позбавляють споживачів державної підтримки? Листи такого змісту дехто з обдурених споживачів спрямовує за вказаною адресою на сайті ПАТ «Київенерго», створеного нібито для налагодження прямого діалогу зі споживачами. Але монополісти ігнорують такі запитання. 
 
 
Ми також звернулися із запитом до «Київенерго» з проханням пояснити, чому компанія самочинно скасовує призначені субсидії та яку субвенцію з державної скарбниці вона отримала за 2015, а також за січень 2016-го на компенсацію призначених киянам субсидій? У відповідь – повна тиша. Закономірний висновок: захмарна рентабельність із такої оборудки приносить шалені прибутки, про які в компанії воліють не говорити. 
 
Але не завжди монополістам вдається всіх перехитрити. Часто здирницька політика приносить зворотній ефект: дехто з обдурених споживачів, наприклад, одинокі пенсіонери,  взагалі перестають розраховуватися, бо їм нічим платити з пенсії розміром 1250 грн. Тому й не дивно, що згідно з оприлюдненою «Київенерго» інформацією, борги столичних споживачів за використану теплову енергії на 1 січня 2016 року вже перевищили 1,9 млрд грн. 
 
На тлі вищесказаного досить цинічно виглядає повідомлення, розміщене на сайті «Київенерго»: «Платіжки за тепло «Київенерго» адаптовані до європейського формату». Монополіст називає це етапом, цитую, «переходу компанії на пряму взаємодію з клієнтами за прикладом того, як працює більшість великих європейських теплових операторів». 
 
«У липні 2014 року, в зв'язку із змінами законодавчого поля, «Київенерго» отримало статус виконавця послуг із централізованого опалення та гарячого водопостачання для населення, що спричинило за собою необхідність формування власної клієнтської бази та перехід на формат прямих розрахунків з клієнтами. До цього часу рахунку за опалення та гаряче водопостачання формувалися й поширювалися комунальним підприємством «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (ГІОЦ)», - сказано в повідомленні. 
 
Ця інформація лише підтверджує, що надіслані киянам платіжки, в яких відсутні субсидії, тепер друкує не ГІОЦ, як це було ще рік тому, а сама компанія «Київенерго». Проте «європейський формат» не може передбачати, що потрібно дурити своїх споживачів – це «ноу-хау» наших столичних монополістів. 
 
Цю вакханалію  мав би попередити, чи навіть зупинити Державний Регулятор – Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Але поки що НКРЕКП ніяк не реагує на зловживання своїх ліцензіатів. Мовчить і очільник КМДА Віталій Кличко, тоді як затягування поясів для киян поступово перетворюється в удавку на шиї. 

Не впадайте у відчай!

Для багатьох споживачів спотворена політика з субсидіями стає справжнім ударом не лише по гаманцю, а й по настрою. Але не варто впадати у відчай, адже потрібно лише розібратися, як правильно діяти, якщо ви отримали платіжку без зазначених субсидій. У жодному разі не поспішайте платити всліпу за наданими монополістами даними! 
 
Спочатку необхідно зрозуміти алгоритм своїх дій, тоді свої місячні платежі ви здійснюватимете з урахуванням наданих субсидій. Вам потрібно отримати документ, де чітко вказана сума субсидій на кожну комунальну послугу на кожен місяць опалювального сезону. 
 
Для цього потрібно взяти в управлінні соціального захисту вашого району, документ під назвою «Повідомлення про призначення субсидії на ЖКП до особової справи…» (див фото). 
 
 
У цьому документі – на кожен місяць опалювального сезону – вказана загальна сума призначеної субсидії. Наприклад, загалом на вашу квартиру виділено субсидію на суму 515,39 грн. Далі ця сума розподілена між усіма видами  комунальних послуг.  
 
Наприклад, якщо субсидія на опалення вказана як 292,16 грн, то цю суму потрібно відняти від нарахованої суми за спожите тепло за певний місяць.  Аналогічно можна вирахувати суми всіх інших платежів.  
 
Той, хто опанує вищенаведений алгоритм, зможе відстояти своє право на субсидію. Але це вимагає чимало часу та терпіння. 

Субсидії призначають на 12 місяців 

Отримавши платіжку на оплату послуг,  де вказана субсидія в розмірі 0,00 грн, у споживача відразу виникає підозра: мабуть, соціальні служби вже відмовили в допомозі. Це хибна думка, адже призначена субсидія діє протягом 12 місяців. «Субсидія призначається на 12 місяців, а на наступний період – без звернення, на підставі отриманої інформації про доходи від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, вищих навчальних закладів» - зазначають у Міністерстві соціальної політики.
 
Після закінчення терміну отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді. Для цього вони збирають необхідну інформацію без звернення громадян і протягом 10 днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення про призначення (чи непризначення) субсидії та письмово інформують про прийняте рішення громадян. 
 
За даними міністерства, якщо розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, не перевищує обсягу визначеного Кабінетом Міністрів обов’язкового відсотка платежу протягом двох сезонів підряд, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на наступний період на підставі звернення громадянина.
 
Наталка Прудка

 

 
Коментарі (6)
Коля Пухов
11 Березня 2016 p. 17:06
Ну, по перше, це не монополісти, а державні структури, а по-друге, обманюють вони зовсім не таким способом, який описаний у статті...
Олена1
12 Березня 2016 p. 11:41
так расскажите каким способом. интересно!
Коля Пухов
12 Березня 2016 p. 22:43
Самий очевидний спосіб -- це штучне приписування боргу. "Київгаз" і "Київенерго" широко використовують цей шахрайський прийом. Неправдиве повідомлення про борг є не чим іншим, як спробою обікрасти споживача, але оскільки цю спробу роблять державні структури, то для них немає за це ніякої відповідальності. У цій ситуації у програші завжди споживач. Але це шахрайство не саме страшне, адже можна просто не звертати увагу на штучно приписуваний борг.
Коля Пухов
17 Березня 2016 p. 23:10
Основний лохотрон, думаю, полягає у наступному. По-перше, субсидії зараз взагалі не призначаються нікому ; тобто жоден споживач, якому в платіжці була написана субсидія , немає офіційного підтверджувального документу на цю субсидію. Раніше такий документ видавав собес на півроку вперед при призначенні субсидії. По-друге, на кожній платіжці знизу жирним шрифтом надруковано: "Всі дані правої і лівої частин рахунку повинні збігатися". Але "Київгаз" і "Київенерго" друкують дані лише у тій частині платіжки, яка після сплати залишається у споживача, а та частина, яку відривають --порожня. Об"єднавши перше й друге, легко передбачити, що ці "монополісти" через деякий час припишуть чималі борги усім "отримувачам субсидій", оскільки останні , звісно , платили менше, ніж їм було нараховано -- вони від нарахованої суми віднімали надруковану у платіжці субсидію. Але "монополістам" про субсидії нічого не відомо, оскільки їм надходили частини платіжок, де субсидія не зазначена.
Коля Пухов
20 Березня 2016 p. 21:11
Коли нарешті закінчаться ці ганебні здирництва: "Укрпошта" бере додаткову плату (комісію) у розмірі 3 грн. при оплаті електроенергії, телефону та газу за кожну квитанцію , і "Ощадбанк" вже бере комісію при оплаті газу. Тобто, щоб у державній фінустанові заплатити іншій державній установі, треба платити додатково комісію...
Коля Пухов
01 Квітня 2016 p. 17:15
Крім того, при сплаті в Ощадбанку раджу перераховувати здачу не відходячи від каси, особливо, коли сплачуєте декілька рахунків і ззаду вас немає черги. Особисто я неодноразово стикався зі спробами касирів Ощадбанку мене обрахувати.