Рус Укр
ГоловнаПублікаціїПолітикаСтоличний бюджет-2015: шило на мило
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

 




 


 

Столичний бюджет-2015: шило на мило

Столиця отримала бюджет на 2015 рік. Міська влада говорить про його «прозорість та чесність», підкреслюючи оптимізацію видатків та збільшення дохідної частини, однак, якщо придивитися, він мало чим відрізняється від минулорічного.

Вчора депутати Київради прийняли Бюджет міста на 2015 рік. За це рішення проголосувало 85 народних обранців. За словами голови КМДА Віталія Кличка, цьогорічний бюджет Києва -  це «перший прозорий та чесний бюджет столиці за багато років».

Що ж, спробуємо його розглянути, пошукати відмінності. 
 
Загалом у грошовому виразі «перший прозорий та чесний» несуттєво відрізняється від минулорічного бюджету столиці. У 2015 році, як і у 2014-му, депутатам було запропоновано затвердити бездефіцитний бюджет міста з доходами у 22,2 млрд грн та видатками у 20,3 млрд грн. Нагадаємо, минулого року доходи Києва передбачалися у 20,3 млрд грн, а витрати – у 20 млрд грн. Тож, попри збільшення дохідної частини міської скарбниці на кілька мільярдів порівняно з минулим роком, видатки залишилися приблизно на тому ж рівні.
 
 
Головним чином, поповнювати міську скарбницю мають намір за рахунок: 
- податкових надходжень (12,2 млрд грн), левову частку яких становлять податок та збір на доходи фізичних осіб – 6,5 млрд грн, податок на майно – 2,5 млрд грн;
- неподаткових надходжень (1,1 млрд грн), більшість з яких власні надходження бюджетних установ – 608 млн грн та адміністративні збори і платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності – 248 млн грн;
- доходів від операцій з капіталом (483 млн грн), 380 млн грн з яких - кошти від продажу землі і нематеріальних активів; 
- офіційних трансфертів (8,2 млрд грн), з яких 2,9 млрд грн – медична субвенція з державного бюджету, 2,05 млрд грн – освітня, 1,9 млрд грн – виплати допомоги малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, тощо; 
- цільових фондів (217 млн грн), 125 млн грн з яких – плата за розміщення реклами.
 
Такої градації доходів у столичному бюджеті вдалося досягнути завдяки новій редакції Бюджетного кодексу України, за якою місцеві бюджети отримали додаткові можливості наповнення дохідної частини. Зокрема, цьогоріч вперше у бюджеті Києва закладено доходи від податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю і акцизного збору. Згідно з додатком №1 міськбюджету, у сумі мова йде про 3,3 млрд грн. До того ж, зміни до Бюджетного кодексу посприяли також і тому, що держава зобов’язалася фінансувати сфери освіти, медицини і соціальний захист через субвенції. В чому, власне, заслуга самої столичної влади у збільшенні дохідної частини міськбюджету - поки питання.
 
Що стосується витрат. Пан Кличко під час вчорашнього засідання Київради заявив, що видатки столичного бюджету також оптимізовані порівняно з минулим роком.
 
Зауважимо, цьогоріч поточні видатки на функціонування органів місцевої влади та самоврядування по загальному фонду передбачаються у 574,3 млн грн, у 2014 році на ці цілі було затверджено 633,2 млн грн. На освіту спрямують понад 5 млрд грн (з урахуванням державної освітньої субвенції), у 2014 планувалася аналогічна сума. На охорону здоров’я витратять майже 3,8 млрд грн (з урахуванням державної медичної субвенції), у 2014 році передбачалося 3,6 млрд грн. 
 
На соціальний захист киян у 2015 році буде направлено понад 3,8 млрд грн (з урахуванням державних субвенцій), у 2014 році виділялося 3,2 млрд грн. Так, обсяг видатків на надання пільг і житлових субсидій населенню на оплату енергоносіїв та житлово-комунальних послуг передбачено у 713,6 млн грн, у 2014 році було затверджено – 833,9 млн грн. Фінансування видатків на надання пільг, компенсацій і житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу становитиме 105,2 тис. грн, у 2014 році було 42 тис. грн. 
 
На задоволення культурних потреб киян депутати порахували за необхідність виділити 628,6 млн грн. (661,7 млн грн у 2014 році.), фізичну культуру – 164,6 млн грн (182,4 млн грн у 2014 році). 
 
У житлове ж господарство столиці цьогоріч вкладуть 372,8 млн грн. Зокрема, за рахунок спеціального фонду бюджету міста передбачаються капітальні видатки на виконання капремонту об’єктів житлового господарства та погашення заборгованості за виконані  роботи в минулі роки на загальну суму в 355,4 млн грн. Також планується направити понад 15 млн грн на благоустрій прибудинкових територій і внутрішньоквартальних проїздів, решта коштів - дотації житлово-комунальному та житлово-експлуатаційному господарствам.
 
На комунальне господарство та загальний благоустрій міста передбачаються видатки в обсязі 702,9 млн грн. Так, найбільші суми будуть спрямовані на утримання, благоустрій та ремонт автошляхів Києва (377 млн грн.) і потреби зеленого господарства столиці (163,5 млн грн). Окрім цього, фінансуватимуться роботи з експлуатації та ремонту мереж зовнішнього освітлення, утримання та забезпечення функціонування комплексів бюветного водопостачання, фонтанів, благоустрій міських кладовищ, пляжів та зон відпочинку біля міських водойм, тощо.
 
Зауважимо, у 2014 році загалом на житлово-комунальне господарство Києва передбачалося 675 млн грн.
 
 
Будівництво у столиці цьогоріч підтримуватиметься за рахунок коштів бюджету розвитку спеціального фонду міськбюджета. На ці цілі передбачено фінансування об’єктів капітального будівництва на загальну суму у 866,7 млн грн. У минулому році в будівництво планувалося направити 1,1 млрд грн.
 
Поряд з цим, у 2015 році чималі кошти підуть на пасажирський транспорт міста. Мова про 1,1 млрд грн. З них 485 млн грн спрямують на регулювання цін на послуги міського пасажирського транспорту;  578 млн грн. - інші заходи у сфері авто- та електротранспорту (в тому числі 384 млн грн для КП «Київпастранс» та 192,8 млн грн для КП «Київський метрополітен»), 36 млн грн - на реалізацію проекту «Міська електричка», тощо. У 2014 році загалом на транспорт було передбачено 968,8 млн грн.
 
Таким чином, дійсно не можна заперечити змін у розподілі коштів міськбюджету на 2015 рік порівняно з минулим роком, однак чи випадає голосно говорити саме про «оптимізацію», адже, грубо кажучи, більше грошей у столиці на видатки не стало: збільшення фінансування одних сфер відбулося за рахунок скорочення бюджету інших. І це ми ще не рахуємо загострення економічної кризи.
 
До речі, говорять про це і самі депутати Київради. «Бюджет такий самий, як попередній. Це бюджет Попова з великим рівнем централізації... Віталію Кличку все одно доведеться бігати в Кабмін і випрошувати гроші, тому що нам не повернули податок на доходи фізосіб. Більшість цифр не підкріплені будь-якими розрахунками. Наприклад, немає формули на податок на нерухоме майно», - зазначив журналістам член бюджетного комітету Василь Гацько під час розгляду документа.
 
Тож, «прозорий та чесний», мабуть, це ще не всі характеристики, які має мати бюджет столиці на 2015 рік.
 
Катерина Ляшевська
 
Коментарі (2)
Коля Пухов
01 Лютого 2015 p. 22:22
Ви можете собі уявити, щоб у цивілізованій країні державні структури раптом почали вилучати поштові скриньки з під"їздів, тобто посягати на право власності мешканців. Звісно, у цивілізованій країні таке неможливо. Натомість, у Києві останні кілька місяців ЖЕКи масово вилучали поштові скриньки з під"їздів, а замість них привезли жалкі шухлядки, у яких навіть задньої стінки немає. Люди обурені цією їм нав"язаою нерівноцінною заміною.
Коля Пухов
18 Лютого 2015 p. 22:02
Цей уряд повторює усі помилки усіх своїх недолугих попередників, які підтримували бюджет зовнішніми запозиченнями та знеціненням гривні. Тільки зараз швидкість знецінення гривні зросла катастрофічно і вже досягає швидкості знецінення купонокарбованця у 1992--1996 роках.